Veiligheidshulpsystemen
Aan uw zijde.
Het maakt niet uit wat u met uw vrachtwagen verplaatst: Het belangrijkste is een ongevalvrije rit. De hulpsystemen van Mercedes‑Benz Trucks kunnen u helpen het overzicht te behouden en uw voertuig gecontroleerd op de weg te bewegen – vooral ook in kritieke situaties. De vanaf midden 2024 geldende wettelijke EU-normen voor veiligheidshulpsystemen worden daarbij niet alleen nageleefd, maar deels zelfs overtroffen. Zoals het hoort voor een Mercedes‑Benz Trucks.
Afslaan en wisselen van rijstrook
Active Sideguard Assist 2
- Bewaking aan bestuurders‑ en passagierszijde
- Waarschuwingssysteem in twee fasen wanneer gevaar wordt gedetecteerd (eerst visuele informatie, dan visuele en akoestische waarschuwing)
- Kan gevaren herkennen en waarschuwen over het hele snelheidsbereik
- Kan actief ingrijpen en remmen bij het afslaan naar rechts (rechts verkeer) of links (links verkeer) in het snelheidsbereik tot 20 km/u als er geen reactie is op visuele en akoestische waarschuwingen
Remmen
Active Brake Assist 6
- 270 ° omgevingsdetectie door cameratechnologie en extra radarsensoren op de koplampen en opzij
- Kan op voetgangers en fietsers tot 60 km/h reageren
- Kan reageren op rijdende en stilstaande voertuigen in bochten met een grote straal, b v. op de snelweg
- Drietraps waarschuwingssysteem bij gevarenherkenning: eerst visuele en akoestische waarschuwing, dan gedeeltelijk remmen en ten slotte automatische noodstop
- Betere betrouwbaarheid ook bij slecht zicht met behulp van radartechnologie
Wegrijden en manoeuvreren
Front Guard Assist
- Actief in rijsituaties tot 15 km/h
- Bewakingsgebied dekt de dode hoek voor het voertuig (tot ca. 4 m) over de volledige voertuigbreedte af
- Waarschuwingssysteem in twee fasen bij gevaardetectie (visuele waarschuwing, daarna visuele en akoestische waarschuwing)
Rijstrook en afstand houden
Active Drive Assist 3
- Ondersteunt zuinig en aangenaam rijden, vooral op de snelweg
- Kan ondersteuning bieden over het gehele snelheidsbereik
- Ondersteuning over automatische afstandsregeling met stop-and-go (wegrijden en stoppen in filesituaties)
- Actieve spoorassistent
- Kan door een actieve stuuringreep voorkomen dat de rijstrook onbedoeld wordt verlaten
- Kan het voertuig matig afremmen tot stilstand bij inactiviteit van de bestuurder
- Kan bij het wisselen van rijstrook het voertuig terugsturen naar de eigen rijstrook als aanrijdingsgevaar met voertuigen op de naastgelegen rijstrook wordt herkend
Dit is misschien ook interessant voor u:
Charged to change
Vandaag al klaar voor de toekomst
Samen onderweg
De afbeeldingen kunnen ook accessoires en opties bevatten die niet tot de standaard leveromvang behoren. De weergegeven afbeeldingen zijn slechts voorbeelden en geven niet noodzakelijk de werkelijke toestand van de originele voertuigen weer. Het uiterlijk van de originele voertuigen kan afwijken van deze afbeeldingen. Wijzigingen zijn onder voorbehoud. De afbeeldingen en teksten kunnen eveneens types, servicediensten, services en producten bevatten die in sommige landen niet worden aangeboden.
1 Hulpsystemen kunnen de bestuurder slechts ondersteunen. De verantwoordelijkheid voor het veilig besturen van het voertuig ligt altijd volledig bij de bestuurder.
2 Standaard in de EU.
3 Met de optie S2J kan de deactiveringsmogelijkheid van de noodremsystemen Active Brake Assist 6 door het systeem worden voorkomen.
4 Speciale uitrusting, alleen voor bepaalde voertuigconfiguraties.
5 Speciale uitrusting, alleen in combinatie met Servotwin-stuurinrichting, afstandsassistent, Active Brake Assist 6, stabiliteitshulp en Multimedia Cockpit, interactive.