Unimog werktuigdrager

Open voor uitdagingen

Met de Unimog werktuigdrager krijgt u een uniek voertuig waarmee u verschillende werktuigen en opbouwoplossingen flexibel kunt gebruiken. U kunt deze niet alleen eenvoudig en snel verwisselen naargelang uw behoeften, maar u kunt ze ook het hele jaar door veilig en efficiënt gebruiken onderweg – of het nu warm is, sneeuwt of regent.

Highlights

Een systeem. Met voertuig.

Met de Unimog krijgt u niet alleen een voertuig, maar ook een krachtig systeem. Daarmee kunt u 365 dagen per jaar verschillende apparaten en opbouwoplossingen professioneel gebruiken in uw sector. Meer dan 75 jaar geleden werd het toen zogenaamde universele motorapparaat precies voor dit doel ontworpen en sindsdien is het consequent verder ontwikkeld. Daarbij profiteert u van de jarenlange samenwerking met gekwalificeerde werktuig- en opbouwfabrikanten, die hun speciale knowhow inzetten om ervoor te zorgen dat de Unimog effectief aan uw eisen in de praktijk voldoet.

Een Unimog werktuigdrager op wit. Grijze pijlen rond de truck wijzen op de gestandaardiseerde aanbouwinterfaces.

Met de Unimog werktuigdrager kunt u aanbouwdelen en werktuigen flexibel en snel aan- of afkoppelen, omdat deze daarvoor tot 4 aanbouwruimtes en een groot aantal gestandaardiseerde mechanische, hydraulische en elektrische interfaces biedt.

Een blauwe Unimog werktuigdrager rijdt op een snelweg onder een brug. De Unimog vervoert een graafmachine.

Met uw Unimog werktuigdrager bent u zuinig onderweg en bereikt u een hoge bezettingsgraad, omdat u hem op zoveel verschillende manieren kunt gebruiken. Dankzij de lange onderhoudsintervallen van ongeveer 1.400 bedrijfsuren blijven uw kosten laag.1

Vier Unimog werktuigdragers in verschillende kleuren en toepassingen staan naast elkaar op een brede geasfalteerde weg: winterdienst, straatreiniging, landbouw en transport. Op de achtergrond zijn groene weiden en bergen, een met sneeuw bedekte berg en een brug oer een snelweg te zien.

De Unimog werktuigdrager heeft zoveel gebruiksmogelijkheden dat u er elke dag van het jaar mee op pad kunt.

Een afbeelding met een bovenaanzicht van drie voertuigen die in een cirkel rijden: vrachtwagen, Unimog, personenwagen. De aanzienlijk kleinere draaicirkel van de Unimog in tegenstelling tot die van een vrachtwagen wordt geïllustreerd.

Met de vierwielaandrijving kunt u de Unimog werktuigdrager op beperkte ruimte manoeuvreren.

Compacte afmetingen

Kort en wendbaar.

Compact, compacter, het meest compact: Verschillende Unimog modellen bieden u zeer goede voorwaarden voor uw behoeften. Dankzij de korte voorbouw, de lage totale hoogte en de smalle breedte kunt u vrijwel overal bijzonder productief zijn. Als u bijvoorbeeld door smalle steegjes moet of in krappe ruimtes moet manoeuvreren, kunt u de kracht van de Unimog werktuigdrager met zijn afmetingen en de kleine draaicirkel vanaf 12,6 m en 2800 mm wielbasis bij het instapmodel onder vrijwel elke hoek benutten.

Een oranje Unimog werktuigdrager rijdt voor de gemeente door een smalle steeg met kasseien. Links zijn bloemperken te zien.

Compacte afmetingen

Vierwielaandrijving

Alle wielen draaien.

Met de optionele vierwielaandrijving kunt u ook scherpe bochten gemakkelijk nemen, en nagenoeg zonder achteruit te rijden. In vergelijking met de standaardbesturing verkleint u zo uw draaicirkel met nog eens ongeveer 20 procent. Als u veel moet manoeuvreren of bijvoorbeeld sneeuw moet ruimen, maakt de zogenaamde hondengang uw werk gemakkelijker, omdat u de wielen diagonaal in dezelfde richting kunt zetten. Als u achteruit wilt manoeuvreren, schakelt u gewoon over op achterasbesturing en bent u nog wendbaarder.

Zicht van een Unimog werktuigdrager in röntgenoptiek. Motor, aandrijflijn, assen zijn blauw gekleurd.
Voertuigtechniek

Innovatief systeem, efficiënte techniek.

Uw Unimog ondersteunt u met talrijke innovaties bij uw werk. De synergetische rijaandrijving EasyDrive of de hydropneumatische vering op de achteras maken de Unimog efficiënt, comfortabel en veilig.

Voertuigtechniek

  • Verdeelbak met permanente vierwielaandrijving
  • EPS-versnellingspook met 8 vooruit- en 6 achteruitversnellingen
  • Kan worden uitgebreid met kruip-, werk- en terreinversnellingsgroep met 6 of 16 versnellingen
  • Omkeerschakeling voor snelle verandering van richting
  • EasyDrive combineert hydrostatische en mechanische aandrijving op een praktische manier
  • AutomaticShift ontlast de gebruiker door geautomatiseerd koppelen en schakelen
3D-diagram van de Unimog-overbrengingsverhoudingen. Het toont de versnellingen, onderverdeeld in werk- en basisversnellingen, en de snelheden in km/h voor vooruit en achteruit rijden. Gegradueerde balken visualiseren de indeling van de afzonderlijke versnellingen.

Twee rijprogramma's vereenvoudigen het werk voor de bestuurder: In de automatische stand 'A' neemt het rijprogramma – afhankelijk van de belasting, de stand van het gaspedaal, de werking van de motor, helling/afdeling en motorrem – het schakelen en koppelen helemaal over. Mocht het nodig zijn dan kan de bestuurder met de multifunctionele hendel handmatig schakelen.

Het rijprogramma 'M' (handmatig) geeft de bestuurder de volledige controle. Hier wordt eveneens met de multifunctionele hendel geschakeld. De bestuurder bepaalt de versnelling, het koppelen gebeurt automatisch.

Optioneel is AutomaticShift (EAS) met twee pedalenbediening (gaspedaal/rem) beschikbaar. De verbeterde schakelafstemming leidt tot merkbaar kortere schakelonderbrekingen en minder slijtage van de koppeling. De bestuurder wordt vooral bij schakelintensieve voertuiginzet ontlast en kan zich beter concentreren op zijn taak en het verkeer.

Close-up van een automatische versnellingspook. De versnellingspook toont de standen D, N, R, M, A en de symbolen voor de elektronische parkeerrem en de schakelpaddles.

  • Moderne, krachtige vier- en zescilindermotoren van 140 tot 260 kW (190 tot 354 pk)
  • Tot 1.380 Nm koppel
  • Voldoet aan de emissienorm Euro VI

 

3D-detailaanzicht van een motor.

In de Unimog werktuigdrager brengt de permanente vierwielaandrijving u door uw dagelijkse leven. Met maximaal 3 differentieelsperren en de gestuurde portaalassen hebt u tractie en grip en bovendien een grote bodemvrijheid.

Zicht van een Unimog werktuigdrager in röntgenoptiek. Vierwielaandrijving en assen zijn blauw gekleurd.

Of u nu op straat, in het zand of op ruw terrein rijdt, u kunt de bandenspanning instellen op de juiste ondergrond. Met een van de drie vooringestelde modi 'Straat', 'Zand' en 'Slecht wegdek' kiest u intuïtief de juiste instelling. Ook de natuur profiteert van TireControl plus: Rijden op ruw terrein met een verlaagde bandenspanning verbetert de tractie en ontziet tegelijkertijd de ondergrond.

Detailbeeld van twee banden. U ziet de afdruk van de band in het zand. De vergelijking toont het effect en de verbeterde tractie van de juiste bandenspanning.

Het chassisniveau van uw Unimog wordt dankzij de hydropneumatische vering aan de achteras met de wegsensoren op dezelfde positie gehouden. Het veersysteem werkt samen met hydraulische componenten. Daarbij wordt gas door een verandering van het olievolume samengedrukt of uitgezet, waardoor een verend effect ontstaat. In combinatie met hydraulische cilinders, veerremcilinders, hydraulische kleppen, sensoren en regeleenheden vervult de voertuigvering verschillende functies.

3D-detailtekening van een achteras met hydropneumatische vering.

EasyDrive – de innovatieve rijaandrijving

Wilt u met uw Unimog vooruitkomen en tegelijkertijd uw werktuigen efficiënt gebruiken? De synergetische rijaandrijving EasyDrive helpt u daarbij. Deze combineert de voordelen van een brandstofbesparende handgeschakelde transmissie met een traploze hydrostatische aandrijving. Als u van de ene werklocatie naar de andere gaat of rangeert, kunt u tijdens het rijden schakelen tussen traploze en mechanische aandrijving. Dit alles zorgt voor een hoge efficiëntie en extra ontlasting, omdat u zich op die manier nog beter op uw werk kunt concentreren.

De hydrostatische aandrijving ondersteunt u bij werkzaamheden met een lage rijsnelheid, bijvoorbeeld bij het maaien of graven van greppels.1

Een oranje Unimog werktuigdrager maakt in een besneeuwd berggebied een pad vrij van sneeuw.

In de werkmodus kunt u de rijsnelheid en het werktoerental onafhankelijk van het motortoerental selecteren. Het motortoerental blijft daarbij constant. Dit kan handig zijn als u de rijsnelheid en het werktoerental afzonderlijk wilt instellen, bijvoorbeeld als u met een sneeuwfrees werkt.

Een groene Unimog werktuigdrager in de landbouw rijdt over een akker.

Met de hydrostatische aandrijving kunt u traploos van 0 tot 50 km/h rijden door het gaspedaal in te drukken. De rijsnelheid is evenredig aan het motortoerental.

Efficiënte aandrijflijn

In de Unimog brengt de geheel gesynchroniseerde elektropneumatische handgeschakelde versnellingsbak met 8 vooruit- en 6 achteruitversnellingen het motorvermogen over in de aandrijving. Deze kan optioneel met 8 of 16 versnellingen worden uitgebreid. Bijzondere kenmerken zijn de rustige loopcultuur van de motor, een lange levensduur en een groot rendement. En de gesynchroniseerde omkeergroep Electronic Quick Reverse vergemakkelijkt het snel veranderen van rijrichting, bijvoorbeeld bij het ruimen of manoeuvreren, en is optioneel verkrijgbaar met een vooruit-/achteruitschakelaar die in de multifunctionele joystick is geïntegreerd.

1 Alle in het Unimog Partnerportaal vermelde fabrikanten voldoen aan de Mercedes-Benz kwaliteitsnormen op het gebied van techniek, kwaliteit, service en verkoop. U bent daarom gecertificeerd als 'UnimogPartner by Mercedes-Benz' of 'Mercedes-Benz Unimog ExpertPartner'. Unimog-gebruikers kunnen er dus op vertrouwen dat ze via de nieuwe portal optimale voertuig-werktuigcombinaties krijgen.

Aandrijvingen

Altijd gereed.

Mechanische, hydraulische en elektrische aandrijvingen en interfaces bieden u talrijke mogelijkheden om op elk moment verschillende werktuigen en opbouwoplossingen te gebruiken. Mercedes-Benz Trucks werkt al tientallen jaren samen met internationale apparatuur- en opbouwfabrikanten. Dankzij de genormaliseerde bevestigingspunten zijn de bevestiging van opbouwen en het verwisselen van apparaat eenvoudig.

Aandrijvingen

Mechanische aandrijving: beproefde topprestatie

Volle kracht vooruit: Voor veel taken levert de mechanische aandrijving van aanbouwapparatuur het passende resultaat bij toepassingen met een hoge vermogensbehoefte. Of het nu gaat om een frontaftakas met een continu vermogen van 160 kW of een optionele motor- en transmissie-PTO aan boord: U hebt meerdere opties om voor de Unimog mechanische ondersteuning als optie te krijgen.

Detail van de voorzijde van de Unimog werktuigdrager in wit met grote, zichtbare ster.
Close-up van een elektrische aansluiting. De aansluiting is bevestigd aan een zwart metalen frame en heeft een klein, scharnierend klepje.

Elektrische interface: Plug and Work.

Vier gestandaardiseerde contactdozen in de cabine en erbuiten maken de aansluiting van elektrische verbruikers of aandrijving van aanbouwapparatuur mogelijk zonder dat er bedrading moet worden aangelegd. Het boordnet wordt gevoed door een draaistroom-dynamo met 28 V/150 A. De parametreerbare boordelektronica vergemakkelijkt instellingen als de motortoerentalbegrenzing ter bescherming van mechanisch aangedreven apparatuur, wegrijblokkering bij uitgeschoven stempelpoten of snelheidsbegrenzing.

4-cellige werkhydraulica

De 4-cellige werktuighydraulica van de werktuigdrager bestaat uit maximaal 2 circuits. De gecombineerde uitvoering circuit I en II (32 plus 55 l/min) levert nu 35 kW met maximaal 240 bar. Een ander highlight is het Load-Sensing-hydraulischesysteem. Met een oliedebiet tot 110 l/min en een druk van 240 bar past het de pompdruk of de volumestroom continu aan uw behoeften aan en is het daarom bijzonder krachtig en brandstofbesparend.

Met een maximale hydrauliekolieafname van 30 l van de volledig proportionele werkhydraulica kunnen ook grotere aanhanger-kipcilinders worden gevuld. Circuit I stuurt tot 8 apparaatbewegingen met een systeemdruk van 210 bar (32 l/min) via 4 dubbelwerkende kleppen aan of drijft hydraulische motoren in het lagere vermogensbereik aan.

Close-up van een rij van vier genummerde aansluitingen op een zwart metalen frame. Aansluitingen 1 en 2 zijn rood en 3 en 4 zijn groen.
Een oranje Unimog werktuigdrager met maaier maait gras langs de kant van de weg. Het voertuig rijdt op een weg die langs een veld loopt.

De vermogenshydraulica VarioPower®

2 circuits, beide met 125 l hydrauliekolie-debiet per minuut en 280 bar druk: de vermogenshydraulica van uw Unimog gaat geen enkele uitdaging uit de weg, al is het werk nog zo zwaar. Het maakt niet uit of meerdere werkfases tegelijkertijd moeten worden uitgevoerd of dat en taak een groot vermogen vereist – de vermogenshydraulica VarioPower® maakt nog meer mogelijk. De twee open circuits III en IV beschikken namelijk over hetzelfde grote vermogen van 125 l hydrauliekolie-debiet, een systeemdruk van 280 bar en een maximaal vermogen van 58 kW.

De vermogenshydraulica vervangt daarmee aangebouwde pompen op de aftakas of dieselmotoren in de bovenwagen. Daarbij stuurt u de VarioPower® heel eenvoudig aan met de toetsen op het multifunctionele stuurwiel. De instellingen worden op het instrumentenpaneel aangegeven. De vermogenshydraulica is in het tussenframe van de laadbak gemonteerd, zodat u deze uit het chassis van de laadbak kunt verwijderen – bijvoorbeeld om het laadvermogen in de winterdienst te verhogen.

Comfort en design

Ergonomie

Instappen, zich goed voelen en van start gaan: Met functies zoals de unieke wissebesturing VarioPilot®, het moderne bedieningsconcept UNI-TOUCH® en de comfortabele zitpositie biedt de Unimog een intuïtieve bediening en verhoogde veiligheid bij elk gebruik.

Close-up van het dashboard met verschillende knoppen, schakelaars en bedieningselementen. Het dashboard met snelheidsmeter en toerenteller is eveneens te zien.
Close-up van het dashboard met verschillende knoppen, schakelaars en bedieningselementen. Het dashboard met snelheidsmeter en toerenteller is eveneens te zien.
Het interieur van een voertuigcabine met stuurwiel, dashboard en beeldscherm. De stoelen zijn zwart en het dashboard is groen-grijs.
Het interieur van een voertuigcabine met stuurwiel, dashboard en beeldscherm. De stoelen zijn zwart en het dashboard is groen-grijs.
Een man zit aan het stuur van een Unimog en bedient een bedieningspaneel. Hij draagt een blauw hemd en een bril.
Een man zit aan het stuur van een Unimog en bedient een bedieningspaneel. Hij draagt een blauw hemd en een bril.
Comfort en design

Ergonomie

Een man zit aan het stuur van een Unimog en bedient een bedieningspaneel. Hij draagt een blauw hemd en een bril.

Doordacht bedieningsconcept.

In de Unimog ervaart u een werkomgeving die aan uw dagelijkse eisen voldoet. De cockpit vergemakkelijkt het werk met een doordacht bedieningsconcept. Door de ergonomische vormgeving van de bedieningselementen hebt u alles onder controle. Zo kunt u uw taken ontspannen en comfortabel uitvoeren.

Functioneel interieur.

Vanuit de cabine hebt u bij elk gebruik een goed overzicht. Niet alleen omdat de Unimog compact is, maar ook omdat het interieur duidelijk en functioneel is ontworpen. Als u in de trillingsarme cabine voor de luchtgeveerde bestuurdersstoel kiest, vermindert u vermoeidheidsverschijnselen tijdens het werk.

Een close-up van een dashboard met een scherm dat meerdere cameraperspectieven toont. Een hand houdt een joystick naast het scherm vast.

Met de nieuwe UNI-TOUCH®-gebruikersinterface hebt u alle belangrijke informatie overzichtelijk in het oog. U kunt het 10,5-inch scherm draaien, zwenken en kantelen. De menunavigatie maakt het werken met UNI-TOUCH® eenvoudig. Zo kunt u bijvoorbeeld de fabrieksinstellingen individueel aanpassen aan uw dagelijkse behoeften en in een favorietenmenu opslaan voor snelle toegang. Bovendien kunnen profielen, processen en bedieningselementen vrij worden geconfigureerd en via de USB-gegevensinterface worden geüpload of gedownload – voor een nog efficiënter gebruik.

Close-up van een dashboard met snelheidsmeter, toerenteller en een digitaal display dat de snelheid aangeeft. Het stuurwiel is boven in de afbeelding te zien.

Het combi-instrument geeft op zijn grote, lichte display alle belangrijke informatie zoals oliepeil, luchtdruk of instellingen van het hydraulisch systeem aan.

Close-up van een zwarte versnellingshendel met verschillende markeringen voor de versnellingen. Op de hendel zijn de letters D, N en R en de symbolen plus, min en een parkeerrem te zien.

Alles in de hand: Schakeling, motorrem en EasyDrive zijn in de stuurkolomhendels geïntegreerd.

Het interieur van een voertuigcabine met stuurwiel, dashboard en bestuurdersstoel. Door de voorruit is een bewolke hemel te zien.

Het verstelbare multifunctionele stuurwiel ligt uitstekend in de hand en biedt snelle toegang tot het display van het combi-instrument, de cruisecontrol en het handsfreesysteem.

Het interieur van een voertuigcabine met twee stuurwielen, een dashboard en een digitaal display in het midden. De stoelen zijn zwart en het dashboard is groen-grijs. Het tweede stuurwiel toont dat de positie van het stuurwiel naar wens van de bestuurderszijde naar de passagierszijde kan worden aangepast.

In de Unimog kunt u de stuurkolom in hoogte en hoek verstellen. Zo vindt u de optimale zitpositie.

Wisselbesturing VarioPilot®

U wilt de Unimog liever als voertuig met besturing rechts gebruiken als u met één man werkt, maar als voertuig met besturing links voor een beter zicht wanneer u op de weg rijdt? Dan hebt u de mogelijkheid om met de wissebesturing VarioPilot® in minder dan 30 seconden de positie van het stuurwiel met het gehele dashboard en de pedalen naar de andere zitpositie te verschuiven.

Speciale deur voor speciale taak.

Als u met z'n tweeën werkt bij het maaien of onderhouden van bermen, helpen de optionele, volledig beglaasde maaideur en de draaibare maaistoel de bestuurder om altijd een goed zicht op het werkgebied te behouden.

De zijkant van een oranje Unimog werktuigdrager. In de cabine is een bestuurder in een veiligheidsvest te zien.
De afbeelding toont het perspectief van de bestuurder van een Unimog werktuigdrager met een beeldscherm dat meerdere cameraperspectieven weergeeft. De bestuurder heeft zijn handen aan het stuurwiel en voor hem ligt een besneeuwde weg.

Comfortbesturing

Maak het u zo gemakkelijk mogelijk: De elektromotorische stuurbekrachtiging zorgt ervoor dat u tijdens het sturen kracht kunt besparen – ook als u werktuigen aan de voorkant hebt gemonteerd of met grote banden rijdt. Zo bent u comfortabeler en ergonomischer onderweg.

De productdesigner van Unimog

Nu de Unimog in 3D ontdekken.

Stel uw truck virtueel samen volgens uw eigen wensen door uit een groot aantal mogelijke uitrustings- en voertuigvarianten te kiezen. Werp een 360-graden blik in de cabine en overtuig uzelf van de conceptvoordelen van de truck.

Veiligheid

Veilig voor u en anderen.

De compactheid en het overzicht van de Unimog werktuigdrager zorgen er niet alleen voor dat u wendbaar onderweg bent: Ze geven u een beter overzicht over de weg en uw werkgebied, zodat u ook veiliger onderweg bent. Of het nu gaat om de verdeling van de asbelasting, de rechtuitstabiliteit, het vrije zicht vanuit de cabine of de actieve en passieve systemen: De Unimog beschermt niet alleen u, maar ook andere verkeersdeelnemers zeer goed.

Veiligheid

Camerasysteem met monitor

Het optionele camerasysteem met voor- en achtercamera en vrij positioneerbare extra camera voor aanbouwapparatuur geeft nog meer zicht op de directe omgeving tijdens het rijden en bij het aankoppelen van werktuigen. Via de monitor in het interieur hebt u de directe omgeving rond het voertuig en de montageplaat aan de voorzijde altijd in het oog.

Een klein beeldscherm is op de voorruit van een Unimog aangebracht. De lucht is zichtbaar door de voorruit.

Een bovenaanzicht van een oranje Unimog en een witte auto op een weg. Oranje stippellijnen geven de weg aan die de Unimog neemt wanneer deze afslaat.

De cabine met korte motorkap en zijn lage voorruit van de Unimog biedt u een zeer goed zicht op het gebied voor uw voertuig. Dat komt ook de veiligheid ten goede, aangezien de Unimog over het algemeen ruim onder de wettelijk voorgeschreven maximale afmeting van de voorbouw aan de voorzijde van 3,5 m blijft, zelfs met werktuigen.

Een bovenaanzicht van een oranje Unimog die een grijs rondpunt opdraait. Een oranje stippellijn geeft de weg van de Unimog aan.

De gelijkmatige verdeling van de asbelasting is vooral gunstig bij het nemen van bochten op een glad wegdek.

Een schematische weergave van een voertuigas met veren, schokdempers en andere mechanische componenten. Pijlen geven de beweging en rotatie van verschillende onderdelen aan.

In de Unimog hebt u een versterkte bodemplaat onder de cabine en een buisframe: Zo voldoet de cabine van de Unimog aan de ECE-R29/3-norm voor cabinestabiliteit.

Bespaart niet op veiligheid

Met talrijke assistentiesystemen zoals het bandenspanningscontrolesysteem1, de Front Guard Assist1, de achteruitrijcamera1 of de alertheidsassistent1 bent u voorbereid op gevaarlijke situaties.

Een witte Unimog rijdt op een weg. Een voetganger loopt voor de Unimog over de weg.

1 Assistentiesystemen kunnen de bestuurder alleen ondersteunen. De verantwoordelijkheid voor het veilig besturen van het voertuig ligt altijd volledig bij de bestuurder.

Twee zakenmensen zitten aan een tafel, bespreken documenten en drinken koffie.
Advies en services

Goed voorbereid.

Onze servicepartners stellen elke dag nieuwe maatstaven op het gebied van kwaliteit, kostenbewustzijn en milieubewustzijn. In geval van reparatie staat de Mercedes-Benz Trucks Service voor u klaar met originele onderdelen. Met aantrekkelijke garantiepakketten kunt u uw truck verzekeren en zo onvoorspelbare economische risico's voorkomen. Kies het pakket dat het beste bij uw behoeften past en ga goed voorbereid aan de slag. Met de garantiepakketten die bij de aankoop van een nieuw voertuig kunnen worden aangeschaft, houdt u uw truck in beweging.

Custom Tailored Trucks

Uw Unimog als maatwerk

Als uw truck net zo uniek moet zijn als u, dan zijn de fabrieken van Mercedes-Benz Trucks in Wörth en Molsheim er voor u. Hier realiseren professionals uw speciale eisen die verder gaan dan de serieproductie. Ook voor deze speciale uitvoeringen krijgt u een fabrieksgarantie en profiteert u van de wereldwijde Mercedes-Benz Trucks Service.

Een lasser met een veiligheidshelm en handschoenen last een metalen onderdeel.
Er is een oranje en witte Unimog tegen een blauwe achtergrond te zien. Rond de vrachtwagen bevinden zich kleinere foto's van andere Unimogs in verschillende omgevingen.

Samenwerking met carrosseriebouwers

Mercedes-Benz Trucks werkt al tientallen jaren nauw samen met internationale en gecertificeerde apparatuur- en opbouwfabrikanten. Daarbij worden de ervaring en expertise van de partners gebruikt in systeemoplossingen die precies op uw behoeften zijn afgestemd.

De nauwe samenwerking heeft een duidelijke focus: uw veiligheid. Het gaat daarbij niet alleen om nieuwe aan- en opbouwoplossingen, maar ook om basiseigenschappen van het voertuig. Want het beste resultaat voor u ontstaat wanneer iedereen hand in hand werkt.2

Technische gegevens

De juiste keuze.

De juiste eTruck voor uw opdrachten. Kom meer te weten over de technische details van de Unimag werktuigdrager.

Een witte Unimog staat op een lege weg. De vrachtwagen heeft een open laadvloer en een grote cabine.
Technische gegevens

Specificaties

Zwart-wit vooraanzicht van een Unimog. De vrachtwagen staat op een witte achtergrond.

Afmetingen, gewichten en banden.

    
U 219U 319U 323*U 327*
Wielbasis (mm)**Wielbasis (mm)**Wielbasis (mm)**Wielbasis (mm)**
2.8003.0003.000/3.150/3.6003.150/3.600
VoertuighoogteVoertuighoogteVoertuighoogteVoertuighoogte
2.8802.8702.9252.925
Voertuigbreedte (mm)Voertuigbreedte (mm)Voertuigbreedte (mm)Voertuigbreedte (mm)
2.2002.2002.2002.200
Voertuiglengte (mm)Voertuiglengte (mm)Voertuiglengte (mm)Voertuiglengte (mm)
4.8004.9804.980/5.130/5.5755.130/5.575
Voorbouwmaat van midden van de as (mm)Voorbouwmaat van midden van de as (mm)Voorbouwmaat van midden van de as (mm)Voorbouwmaat van midden van de as (mm)
1.0651.0651.0601.060

    
U 423U 427U 430U 435
Wielbasis (mm)**Wielbasis (mm)**Wielbasis (mm)**Wielbasis (mm)**
3.000/3.150/3.6003.150/3.6003.150/3.6003.150/3.600
VoertuighoogteVoertuighoogteVoertuighoogteVoertuighoogte
2.9252.9252.9252.925
Voertuigbreedte (mm)Voertuigbreedte (mm)Voertuigbreedte (mm)Voertuigbreedte (mm)
2.2002.2002.2002.200
Voertuiglengte (mm)Voertuiglengte (mm)Voertuiglengte (mm)Voertuiglengte (mm)
4.980/5.130/5.5755.130/5.5755.130/5.5755.130/5.575
Voorbouwmaat van midden van de as (mm)Voorbouwmaat van midden van de as (mm)Voorbouwmaat van midden van de as (mm)Voorbouwmaat van midden van de as (mm)
1.0601.0601.0601.060

    
U 527U 530U 535 
Wielbasis (mm)**Wielbasis (mm)**Wielbasis (mm)** 
3.350/3.9003.350/3.9003.350/3.900 
VoertuighoogteVoertuighoogteVoertuighoogte 
2.9202.9202.920 
Voertuigbreedte (mm)Voertuigbreedte (mm)Voertuigbreedte (mm) 
2.3002.3002.300 
Voertuiglengte (mm)Voertuiglengte (mm)Voertuiglengte (mm) 
5.327/6.2465.327/6.2465.327/6.246 
Voorbouwmaat van midden van de as (mm)Voorbouwmaat van midden van de as (mm)Voorbouwmaat van midden van de as (mm) 
1.0601.0601.060 

    
U 219U 319U 323*U 327*
Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)***Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)***Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)***Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)***
10,011,013,8/14,014,0
Max. gewicht op vooras (ton)Max. gewicht op vooras (ton)Max. gewicht op vooras (ton)Max. gewicht op vooras (ton)
5,25,56,9/7,07,0
Max. gewicht op achteras (ton)Max. gewicht op achteras (ton)Max. gewicht op achteras (ton)Max. gewicht op achteras (ton)
5,56,07,8/8,08,0

    
U 423U 427U 430U 435
Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)***Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)***Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)***Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)***
13,8/14,014,014,014,0
Max. gewicht op vooras (ton)Max. gewicht op vooras (ton)Max. gewicht op vooras (ton)Max. gewicht op vooras (ton)
6,9/7,07,07,07,0
Max. gewicht op achteras (ton)Max. gewicht op achteras (ton)Max. gewicht op achteras (ton)Max. gewicht op achteras (ton)
7,8/8,08,08,08,0

    
U 527U 530U 535 
Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)***Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)***Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)*** 
16,516,516,5 
Max. gewicht op vooras (ton)Max. gewicht op vooras (ton)Max. gewicht op vooras (ton) 
7,57,57,5 
Max. gewicht op achteras (ton)Max. gewicht op achteras (ton)Max. gewicht op achteras (ton) 
9,59,59,5 

     
U 219U 319U 323/U 327*U 423 - U 435U 527 - U 535
Standaardbanden (band/velg)Standaardbanden (band/velg)Standaardbanden (band/velg)Standaardbanden (band/velg)Standaardbanden (band/velg)
295/60 R22,5315/80 R22,5315/80 R22,5315/80 R22,5385/65 R22,5
Kleinste banden (band/velg)Kleinste banden (band/velg)Kleinste banden (band/velg)Kleinste banden (band/velg)Kleinste banden (band/velg)
295/60 R22,5295/60 R22,5315/80 R22,5315/80 R22,5365/85 R20
Grootste banden (band/velg)Grootste banden (band/velg)Grootste banden (band/velg)Grootste banden (band/velg)Grootste banden (band/velg)
425/75 R20425/75 R20445/70 R24445/70 R24495/70 R24

* Speciaal model.

** Andere wielbases op aanvraag.

*** Met overeenkomstige opties.

Rijsnelheid.

    
U 219U 219U 319U 319
    
VoorwaartsAchterwaartsVoorwaartsAchterwaarts
Basisversnelling 1Basisversnelling 1Basisversnelling 1Basisversnelling 1
5,93,97,14,7
Basisversnelling 2Basisversnelling 2Basisversnelling 2Basisversnelling 2
8,65,610,26,7
Basisversnelling 3Basisversnelling 3Basisversnelling 3Basisversnelling 3
138,515,510,2
Basisversnelling 4Basisversnelling 4Basisversnelling 4Basisversnelling 4
17,711,621,113,8
Basisversnelling 5Basisversnelling 5Basisversnelling 5Basisversnelling 5
2617,131,020,4
Basisversnelling 6Basisversnelling 6Basisversnelling 6Basisversnelling 6
37,524,644,729,4
Basisversnelling 7Basisversnelling 7Basisversnelling 7Basisversnelling 7
56,867,8
Basisversnelling 8Basisversnelling 8Basisversnelling 8Basisversnelling 8
77,392,1*

    
U 323/U 327, U 423-U 430U 323/U 327, U 423-U 430U 435U 435
    
VoorwaartsAchterwaartsVoorwaartsAchterwaarts
Basisversnelling 1Basisversnelling 1Basisversnelling 1Basisversnelling 1
7,24,87,24,7
Basisversnelling 2Basisversnelling 2Basisversnelling 2Basisversnelling 2
10,56,910,46,8
Basisversnelling 3Basisversnelling 3Basisversnelling 3Basisversnelling 3
15,910,415,810,4
Basisversnelling 4Basisversnelling 4Basisversnelling 4Basisversnelling 4
21,614,221,414,1
Basisversnelling 5Basisversnelling 5Basisversnelling 5Basisversnelling 5
31,720,831,720,8
Basisversnelling 6Basisversnelling 6Basisversnelling 6Basisversnelling 6
45,730,045,730
Basisversnelling 7Basisversnelling 7Basisversnelling 7Basisversnelling 7
69,445,6**69,445,6**
Basisversnelling 8Basisversnelling 8Basisversnelling 8Basisversnelling 8
94,3*61,9**94,3*61,9**

    
U 527-U 530U 527-U 530U 535U 535
    
VoorwaartsAchterwaartsVoorwaartsAchterwaarts
Basisversnelling 1Basisversnelling 1Basisversnelling 1Basisversnelling 1
7,14,67,04,6
Basisversnelling 2Basisversnelling 2Basisversnelling 2Basisversnelling 2
10,26,710,16,7
Basisversnelling 3Basisversnelling 3Basisversnelling 3Basisversnelling 3
15,410,115,410,1
Basisversnelling 4Basisversnelling 4Basisversnelling 4Basisversnelling 4
21,013,820,913,7
Basisversnelling 5Basisversnelling 5Basisversnelling 5Basisversnelling 5
30,920,330,920,3
Basisversnelling 6Basisversnelling 6Basisversnelling 6Basisversnelling 6
44,629,344,629,3
Basisversnelling 7Basisversnelling 7Basisversnelling 7Basisversnelling 7
67,667,6
Basisversnelling 8Basisversnelling 8Basisversnelling 8Basisversnelling 8
91,9*91,9*

    
U 219U 219U 319U 319
    
VoorwaartsAchterwaartsVoorwaartsAchterwaarts
Werkversnelling (optie) 1Werkversnelling (optie) 1Werkversnelling (optie) 1Werkversnelling (optie) 1
1,030,681,230,81
Werkversnelling (optie) 2Werkversnelling (optie) 2Werkversnelling (optie) 2Werkversnelling (optie) 2
1,490,981,771,17
Werkversnelling (optie) 3Werkversnelling (optie) 3Werkversnelling (optie) 3Werkversnelling (optie) 3
2,261,482,691,77
Werkversnelling (optie) 4Werkversnelling (optie) 4Werkversnelling (optie) 4Werkversnelling (optie) 4
3,072,023,662,4
Werkversnelling (optie) 5Werkversnelling (optie) 5Werkversnelling (optie) 5Werkversnelling (optie) 5
4,512,695,383,54
Werkversnelling (optie) 6Werkversnelling (optie) 6Werkversnelling (optie) 6Werkversnelling (optie) 6
6,514,287,765,1
Werkversnelling (optie) 7Werkversnelling (optie) 7Werkversnelling (optie) 7Werkversnelling (optie) 7
9,876,4911,77,73
Werkversnelling (optie) 8Werkversnelling (optie) 8Werkversnelling (optie) 8Werkversnelling (optie) 8
13,48,8216,010,5

    
U 323/U 327, U 423-U 430U 323/U 327, U 423-U 430U 435U 435
    
VoorwaartsAchterwaartsVoorwaartsAchterwaarts
Werkversnelling (optie) 1
Werkversnelling (optie) 1Werkversnelling (optie) 1Werkversnelling (optie) 1
1,260,831,250,82
Werkversnelling (optie) 2Werkversnelling (optie) 2Werkversnelling (optie) 2Werkversnelling (optie) 2
1,821,191,811,19
Werkversnelling (optie) 3
Werkversnelling (optie) 3
Werkversnelling (optie) 3
Werkversnelling (optie) 3
2,751,812,741,80
Werkversnelling (optie) 4
Werkversnelling (optie) 4Werkversnelling (optie) 4Werkversnelling (optie) 4
3,742,463,722,45
Werkversnelling (optie) 5Werkversnelling (optie) 5Werkversnelling (optie) 5Werkversnelling (optie) 5
5,513,625,513,62
Werkversnelling (optie) 6Werkversnelling (optie) 6Werkversnelling (optie) 6Werkversnelling (optie) 6
7,955,227,955,22
Werkversnelling (optie) 7Werkversnelling (optie) 7Werkversnelling (optie) 7Werkversnelling (optie) 7
12,07,9212,057,92
Werkversnelling (optie) 8Werkversnelling (optie) 8Werkversnelling (optie) 8Werkversnelling (optie) 8
16,310,716,3810,76

    
U 527-U 530U 527-U 530U 535U 535
    
VoorwaartsAchterwaartsVoorwaartsAchterwaarts
Werkversnelling (optie) 1Werkversnelling (optie) 1Werkversnelling (optie) 1Werkversnelling (optie) 1
1,230,811,220,80
Werkversnelling (optie) 2Werkversnelling (optie) 2Werkversnelling (optie) 2Werkversnelling (optie) 2
1,771,161,761,16
Werkversnelling (optie) 3Werkversnelling (optie) 3Werkversnelling (optie) 3Werkversnelling (optie) 3
2,681,762,671,75
Werkversnelling (optie) 4Werkversnelling (optie) 4Werkversnelling (optie) 4Werkversnelling (optie) 4
3,652,43,632,38
Werkversnelling (optie) 5Werkversnelling (optie) 5Werkversnelling (optie) 5Werkversnelling (optie) 5
5,373,535,373,53
Werkversnelling (optie) 6Werkversnelling (optie) 6Werkversnelling (optie) 6Werkversnelling (optie) 6
7,745,097,745,09
Werkversnelling (optie) 7Werkversnelling (optie) 7Werkversnelling (optie) 7Werkversnelling (optie) 7
11,77,7111,747,71
Werkversnelling (optie) 8Werkversnelling (optie) 8Werkversnelling (optie) 8Werkversnelling (optie) 8
15,910,415,9610,48

    
U 219U 219U 319U 319
    
VoorwaartsAchterwaartsVoorwaartsAchterwaarts
Kruipversnelling 1Kruipversnelling 1Kruipversnelling 1Kruipversnelling 1
0,110,070,130,08
Kruipversnelling 2
Kruipversnelling 2Kruipversnelling 2Kruipversnelling 2
0,150,10,180,12
Kruipversnelling 3
Kruipversnelling 3
Kruipversnelling 3
Kruipversnelling 3
0,230,150,280,18
Kruipversnelling 4
Kruipversnelling 4Kruipversnelling 4Kruipversnelling 4
0,320,210,380,25
Kruipversnelling 5Kruipversnelling 5Kruipversnelling 5Kruipversnelling 5
0,470,310,550,36
Kruipversnelling 6Kruipversnelling 6Kruipversnelling 6Kruipversnelling 6
0,670,440,80,53
Kruipversnelling 7
Kruipversnelling 7
Kruipversnelling 7
Kruipversnelling 7
1,020,671,210,80
Kruipversnelling 8Kruipversnelling 8Kruipversnelling 8Kruipversnelling 8
1,380,911,651,08

    
U 323/U 327, U 423-U 430U 323/U 327, U 423-U 430U 435U 435
    
VoorwaartsAchterwaartsVoorwaartsAchterwaarts
Kruipversnelling 1Kruipversnelling 1Kruipversnelling 1Kruipversnelling 1
0,130,090,130,08
Kruipversnelling 2
Kruipversnelling 2Kruipversnelling 2Kruipversnelling 2
0,190,120,190,12
Kruipversnelling 3
Kruipversnelling 3
Kruipversnelling 3
Kruipversnelling 3
0,280,190,380,25
Kruipversnelling 4
Kruipversnelling 4Kruipversnelling 4Kruipversnelling 4
0,390,250,380,25
Kruipversnelling 5Kruipversnelling 5Kruipversnelling 5Kruipversnelling 5
0,570,370,570,37
Kruipversnelling 6Kruipversnelling 6Kruipversnelling 6Kruipversnelling 6
0,820,540,820,54
Kruipversnelling 7
Kruipversnelling 7
Kruipversnelling 7
Kruipversnelling 7
1,240,821,240,82
Kruipversnelling 8Kruipversnelling 8Kruipversnelling 8Kruipversnelling 8
1,691,111,691,11

    
U 527-U 530U 527-U 530U 535U 535
    
VoorwaartsAchterwaartsVoorwaartsAchterwaarts
Kruipversnelling 1Kruipversnelling 1Kruipversnelling 1Kruipversnelling 1
0,130,080,130,08
Kruipversnelling 2
Kruipversnelling 2Kruipversnelling 2Kruipversnelling 2
0,180,120,180,12
Kruipversnelling 3
Kruipversnelling 3
Kruipversnelling 3
Kruipversnelling 3
0,280,180,270,18
Kruipversnelling 4
Kruipversnelling 4Kruipversnelling 4Kruipversnelling 4
0,380,250,370,25
Kruipversnelling 5Kruipversnelling 5Kruipversnelling 5Kruipversnelling 5
0,550,360,550,36
Kruipversnelling 6Kruipversnelling 6Kruipversnelling 6Kruipversnelling 6
0,80,520,800,52
Kruipversnelling 7
Kruipversnelling 7
Kruipversnelling 7
Kruipversnelling 7
1,210,791,210,79
Kruipversnelling 8Kruipversnelling 8Kruipversnelling 8Kruipversnelling 8
1,641,081,641,08

    
U 200U 200U 300U 300
    
VoorwaartsAchterwaartsVoorwaartsAchterwaarts
Terreinversnelling 1Terreinversnelling 1Terreinversnelling 1Terreinversnelling 1
1,861,222,221,46
Terreinversnelling 2Terreinversnelling 2Terreinversnelling 2Terreinversnelling 2
2,691,773,22,11
Terreinversnelling 3Terreinversnelling 3Terreinversnelling 3Terreinversnelling 3
4,082,684,863,19
Terreinversnelling 4Terreinversnelling 4Terreinversnelling 4Terreinversnelling 4
5,543,646,614,34
Terreinversnelling 5Terreinversnelling 5Terreinversnelling 5Terreinversnelling 5
8,155,369,726,39
Terreinversnelling 6Terreinversnelling 6Terreinversnelling 6Terreinversnelling 6
11,767,7214,029,21
Terreinversnelling 7Terreinversnelling 7Terreinversnelling 7Terreinversnelling 7
17,8311,7121,2613,97
Terreinversnelling 8Terreinversnelling 8Terreinversnelling 8Terreinversnelling 8
24,2415,9228,918,99

    
U 400U 400U 500U 500
    
VoorwaartsAchterwaartsVoorwaartsAchterwaarts
Terreinversnelling 1Terreinversnelling 1Terreinversnelling 1Terreinversnelling 1
2,271,492,221,46
Terreinversnelling 2Terreinversnelling 2Terreinversnelling 2Terreinversnelling 2
3,282,153,22,1
Terreinversnelling 3Terreinversnelling 3Terreinversnelling 3Terreinversnelling 3
4,973,274,853,18
Terreinversnelling 4Terreinversnelling 4Terreinversnelling 4Terreinversnelling 4
6,764,446,594,33
Terreinversnelling 5Terreinversnelling 5Terreinversnelling 5Terreinversnelling 5
9,956,549,696,37
Terreinversnelling 6Terreinversnelling 6Terreinversnelling 6Terreinversnelling 6
14,359,4313,989,18
Terreinversnelling 7Terreinversnelling 7Terreinversnelling 7Terreinversnelling 7
21,5819,4321,2113,93
Terreinversnelling 8Terreinversnelling 8Terreinversnelling 8Terreinversnelling 8
29,5819,4328,8218,93

* Waarden bij standaardbanden in km/h. Rijsnelheden kunnen bij andere banden afwijken.

** Vmax = 90 km/h.

*** Alleen in 2-wegmodus.

Dit is misschien ook interessant voor u:

Alle bouwreeksen

Alle bouwreeksen

De juiste producten voor een lang truckleven.

Voor een lang truckleven

Trucks you can trust

Trucks you can trust

De afbeeldingen kunnen ook accessoires en opties bevatten die niet tot de standaard leveromvang behoren. De weergegeven afbeeldingen zijn slechts voorbeelden en geven niet noodzakelijk de werkelijke toestand van de originele voertuigen weer. Het uiterlijk van de originele voertuigen kan afwijken van deze afbeeldingen. Wijzigingen zijn onder voorbehoud. De afbeeldingen en teksten kunnen eveneens types, servicediensten, services en producten bevatten die in sommige landen niet worden aangeboden.

1 Zie " Tractortest 2020 " in de 250 pk-klasse.

2 Alle in het Unimog Partnerportaal vermelde fabrikanten voldoen aan de kwaliteitsnormen van Mercedes-Benz Trucks op het gebied van techniek, kwaliteit, service en verkoop. U bent daarom gecertificeerd als 'UnimogPartner by Mercedes-Benz' of 'Mercedes-Benz Unimog ExpertPartner'. Unimog-gebruikers kunnen er dus op vertrouwen dat ze via de nieuwe portal optimale voertuig-werktuigcombinaties krijgen.