Unimog werktuigdrager
Open voor uitdagingen
Met de Unimog werktuigdrager krijgt u een uniek voertuig waarmee u verschillende werktuigen en opbouwoplossingen flexibel kunt gebruiken. U kunt deze niet alleen eenvoudig en snel verwisselen naargelang uw behoeften, maar u kunt ze ook het hele jaar door veilig en efficiënt gebruiken onderweg – of het nu warm is, sneeuwt of regent.
Highlights
Een systeem. Met voertuig.
Met de Unimog krijgt u niet alleen een voertuig, maar ook een krachtig systeem. Daarmee kunt u 365 dagen per jaar verschillende apparaten en opbouwoplossingen professioneel gebruiken in uw sector. Meer dan 75 jaar geleden werd het toen zogenaamde universele motorapparaat precies voor dit doel ontworpen en sindsdien is het consequent verder ontwikkeld. Daarbij profiteert u van de jarenlange samenwerking met gekwalificeerde werktuig- en opbouwfabrikanten, die hun speciale knowhow inzetten om ervoor te zorgen dat de Unimog effectief aan uw eisen in de praktijk voldoet.
- 4 gestandaardiseerde aanbouwinterfaces
- Rendement
- 365 dagen gebruiksklaar
- Vanaf 12,6 m draaicirkel
Met de Unimog werktuigdrager kunt u aanbouwdelen en werktuigen flexibel en snel aan- of afkoppelen, omdat deze daarvoor tot 4 aanbouwruimtes en een groot aantal gestandaardiseerde mechanische, hydraulische en elektrische interfaces biedt.
Met uw Unimog werktuigdrager bent u zuinig onderweg en bereikt u een hoge bezettingsgraad, omdat u hem op zoveel verschillende manieren kunt gebruiken. Dankzij de lange onderhoudsintervallen van ongeveer 1.400 bedrijfsuren blijven uw kosten laag.1
De Unimog werktuigdrager heeft zoveel gebruiksmogelijkheden dat u er elke dag van het jaar mee op pad kunt.
Met de vierwielaandrijving kunt u de Unimog werktuigdrager op beperkte ruimte manoeuvreren.
Compacte afmetingen
Kort en wendbaar.
Compact, compacter, het meest compact: Verschillende Unimog modellen bieden u zeer goede voorwaarden voor uw behoeften. Dankzij de korte voorbouw, de lage totale hoogte en de smalle breedte kunt u vrijwel overal bijzonder productief zijn. Als u bijvoorbeeld door smalle steegjes moet of in krappe ruimtes moet manoeuvreren, kunt u de kracht van de Unimog werktuigdrager met zijn afmetingen en de kleine draaicirkel vanaf 12,6 m en 2800 mm wielbasis bij het instapmodel onder vrijwel elke hoek benutten.
Compacte afmetingen
Vierwielaandrijving
Alle wielen draaien.
Met de optionele vierwielaandrijving kunt u ook scherpe bochten gemakkelijk nemen, en nagenoeg zonder achteruit te rijden. In vergelijking met de standaardbesturing verkleint u zo uw draaicirkel met nog eens ongeveer 20 procent. Als u veel moet manoeuvreren of bijvoorbeeld sneeuw moet ruimen, maakt de zogenaamde hondengang uw werk gemakkelijker, omdat u de wielen diagonaal in dezelfde richting kunt zetten. Als u achteruit wilt manoeuvreren, schakelt u gewoon over op achterasbesturing en bent u nog wendbaarder.
Voertuigtechniek
Innovatief systeem, efficiënte techniek.
Uw Unimog ondersteunt u met talrijke innovaties bij uw werk. De synergetische rijaandrijving EasyDrive of de hydropneumatische vering op de achteras maken de Unimog efficiënt, comfortabel en veilig.
Voertuigtechniek
Twee rijprogramma's vereenvoudigen het werk voor de bestuurder: In de automatische stand 'A' neemt het rijprogramma – afhankelijk van de belasting, de stand van het gaspedaal, de werking van de motor, helling/afdeling en motorrem – het schakelen en koppelen helemaal over. Mocht het nodig zijn dan kan de bestuurder met de multifunctionele hendel handmatig schakelen.
Het rijprogramma 'M' (handmatig) geeft de bestuurder de volledige controle. Hier wordt eveneens met de multifunctionele hendel geschakeld. De bestuurder bepaalt de versnelling, het koppelen gebeurt automatisch.
Optioneel is AutomaticShift (EAS) met twee pedalenbediening (gaspedaal/rem) beschikbaar. De verbeterde schakelafstemming leidt tot merkbaar kortere schakelonderbrekingen en minder slijtage van de koppeling. De bestuurder wordt vooral bij schakelintensieve voertuiginzet ontlast en kan zich beter concentreren op zijn taak en het verkeer.
- Moderne, krachtige vier- en zescilindermotoren van 140 tot 260 kW (190 tot 354 pk)
- Tot 1.380 Nm koppel
- Voldoet aan de emissienorm Euro VI
In de Unimog werktuigdrager brengt de permanente vierwielaandrijving u door uw dagelijkse leven. Met maximaal 3 differentieelsperren en de gestuurde portaalassen hebt u tractie en grip en bovendien een grote bodemvrijheid.
Of u nu op straat, in het zand of op ruw terrein rijdt, u kunt de bandenspanning instellen op de juiste ondergrond. Met een van de drie vooringestelde modi 'Straat', 'Zand' en 'Slecht wegdek' kiest u intuïtief de juiste instelling. Ook de natuur profiteert van TireControl plus: Rijden op ruw terrein met een verlaagde bandenspanning verbetert de tractie en ontziet tegelijkertijd de ondergrond.
Het chassisniveau van uw Unimog wordt dankzij de hydropneumatische vering aan de achteras met de wegsensoren op dezelfde positie gehouden. Het veersysteem werkt samen met hydraulische componenten. Daarbij wordt gas door een verandering van het olievolume samengedrukt of uitgezet, waardoor een verend effect ontstaat. In combinatie met hydraulische cilinders, veerremcilinders, hydraulische kleppen, sensoren en regeleenheden vervult de voertuigvering verschillende functies.
EasyDrive – de innovatieve rijaandrijving
Wilt u met uw Unimog vooruitkomen en tegelijkertijd uw werktuigen efficiënt gebruiken? De synergetische rijaandrijving EasyDrive helpt u daarbij. Deze combineert de voordelen van een brandstofbesparende handgeschakelde transmissie met een traploze hydrostatische aandrijving. Als u van de ene werklocatie naar de andere gaat of rangeert, kunt u tijdens het rijden schakelen tussen traploze en mechanische aandrijving. Dit alles zorgt voor een hoge efficiëntie en extra ontlasting, omdat u zich op die manier nog beter op uw werk kunt concentreren.
In de werkmodus kunt u de rijsnelheid en het werktoerental onafhankelijk van het motortoerental selecteren. Het motortoerental blijft daarbij constant. Dit kan handig zijn als u de rijsnelheid en het werktoerental afzonderlijk wilt instellen, bijvoorbeeld als u met een sneeuwfrees werkt.
Met de hydrostatische aandrijving kunt u traploos van 0 tot 50 km/h rijden door het gaspedaal in te drukken. De rijsnelheid is evenredig aan het motortoerental.
Efficiënte aandrijflijn
In de Unimog brengt de geheel gesynchroniseerde elektropneumatische handgeschakelde versnellingsbak met 8 vooruit- en 6 achteruitversnellingen het motorvermogen over in de aandrijving. Deze kan optioneel met 8 of 16 versnellingen worden uitgebreid. Bijzondere kenmerken zijn de rustige loopcultuur van de motor, een lange levensduur en een groot rendement. En de gesynchroniseerde omkeergroep Electronic Quick Reverse vergemakkelijkt het snel veranderen van rijrichting, bijvoorbeeld bij het ruimen of manoeuvreren, en is optioneel verkrijgbaar met een vooruit-/achteruitschakelaar die in de multifunctionele joystick is geïntegreerd.
1 Alle in het Unimog Partnerportaal vermelde fabrikanten voldoen aan de Mercedes-Benz kwaliteitsnormen op het gebied van techniek, kwaliteit, service en verkoop. U bent daarom gecertificeerd als 'UnimogPartner by Mercedes-Benz' of 'Mercedes-Benz Unimog ExpertPartner'. Unimog-gebruikers kunnen er dus op vertrouwen dat ze via de nieuwe portal optimale voertuig-werktuigcombinaties krijgen.
Aandrijvingen
Altijd gereed.
Mechanische, hydraulische en elektrische aandrijvingen en interfaces bieden u talrijke mogelijkheden om op elk moment verschillende werktuigen en opbouwoplossingen te gebruiken. Mercedes-Benz Trucks werkt al tientallen jaren samen met internationale apparatuur- en opbouwfabrikanten. Dankzij de genormaliseerde bevestigingspunten zijn de bevestiging van opbouwen en het verwisselen van apparaat eenvoudig.
Aandrijvingen
Mechanische aandrijving: beproefde topprestatie
Volle kracht vooruit: Voor veel taken levert de mechanische aandrijving van aanbouwapparatuur het passende resultaat bij toepassingen met een hoge vermogensbehoefte. Of het nu gaat om een frontaftakas met een continu vermogen van 160 kW of een optionele motor- en transmissie-PTO aan boord: U hebt meerdere opties om voor de Unimog mechanische ondersteuning als optie te krijgen.
Elektrische interface: Plug and Work.
Vier gestandaardiseerde contactdozen in de cabine en erbuiten maken de aansluiting van elektrische verbruikers of aandrijving van aanbouwapparatuur mogelijk zonder dat er bedrading moet worden aangelegd. Het boordnet wordt gevoed door een draaistroom-dynamo met 28 V/150 A. De parametreerbare boordelektronica vergemakkelijkt instellingen als de motortoerentalbegrenzing ter bescherming van mechanisch aangedreven apparatuur, wegrijblokkering bij uitgeschoven stempelpoten of snelheidsbegrenzing.
4-cellige werkhydraulica
De 4-cellige werktuighydraulica van de werktuigdrager bestaat uit maximaal 2 circuits. De gecombineerde uitvoering circuit I en II (32 plus 55 l/min) levert nu 35 kW met maximaal 240 bar. Een ander highlight is het Load-Sensing-hydraulischesysteem. Met een oliedebiet tot 110 l/min en een druk van 240 bar past het de pompdruk of de volumestroom continu aan uw behoeften aan en is het daarom bijzonder krachtig en brandstofbesparend.
Met een maximale hydrauliekolieafname van 30 l van de volledig proportionele werkhydraulica kunnen ook grotere aanhanger-kipcilinders worden gevuld. Circuit I stuurt tot 8 apparaatbewegingen met een systeemdruk van 210 bar (32 l/min) via 4 dubbelwerkende kleppen aan of drijft hydraulische motoren in het lagere vermogensbereik aan.
De vermogenshydraulica VarioPower®
2 circuits, beide met 125 l hydrauliekolie-debiet per minuut en 280 bar druk: de vermogenshydraulica van uw Unimog gaat geen enkele uitdaging uit de weg, al is het werk nog zo zwaar. Het maakt niet uit of meerdere werkfases tegelijkertijd moeten worden uitgevoerd of dat en taak een groot vermogen vereist – de vermogenshydraulica VarioPower® maakt nog meer mogelijk. De twee open circuits III en IV beschikken namelijk over hetzelfde grote vermogen van 125 l hydrauliekolie-debiet, een systeemdruk van 280 bar en een maximaal vermogen van 58 kW.
De vermogenshydraulica vervangt daarmee aangebouwde pompen op de aftakas of dieselmotoren in de bovenwagen. Daarbij stuurt u de VarioPower® heel eenvoudig aan met de toetsen op het multifunctionele stuurwiel. De instellingen worden op het instrumentenpaneel aangegeven. De vermogenshydraulica is in het tussenframe van de laadbak gemonteerd, zodat u deze uit het chassis van de laadbak kunt verwijderen – bijvoorbeeld om het laadvermogen in de winterdienst te verhogen.
Comfort en design
Ergonomie
Instappen, zich goed voelen en van start gaan: Met functies zoals de unieke wissebesturing VarioPilot®, het moderne bedieningsconcept UNI-TOUCH® en de comfortabele zitpositie biedt de Unimog een intuïtieve bediening en verhoogde veiligheid bij elk gebruik.
Comfort en design
Ergonomie
Doordacht bedieningsconcept.
In de Unimog ervaart u een werkomgeving die aan uw dagelijkse eisen voldoet. De cockpit vergemakkelijkt het werk met een doordacht bedieningsconcept. Door de ergonomische vormgeving van de bedieningselementen hebt u alles onder controle. Zo kunt u uw taken ontspannen en comfortabel uitvoeren.
Functioneel interieur.
Vanuit de cabine hebt u bij elk gebruik een goed overzicht. Niet alleen omdat de Unimog compact is, maar ook omdat het interieur duidelijk en functioneel is ontworpen. Als u in de trillingsarme cabine voor de luchtgeveerde bestuurdersstoel kiest, vermindert u vermoeidheidsverschijnselen tijdens het werk.
Het combi-instrument geeft op zijn grote, lichte display alle belangrijke informatie zoals oliepeil, luchtdruk of instellingen van het hydraulisch systeem aan.
Alles in de hand: Schakeling, motorrem en EasyDrive zijn in de stuurkolomhendels geïntegreerd.
Het verstelbare multifunctionele stuurwiel ligt uitstekend in de hand en biedt snelle toegang tot het display van het combi-instrument, de cruisecontrol en het handsfreesysteem.
In de Unimog kunt u de stuurkolom in hoogte en hoek verstellen. Zo vindt u de optimale zitpositie.
Wisselbesturing VarioPilot®
U wilt de Unimog liever als voertuig met besturing rechts gebruiken als u met één man werkt, maar als voertuig met besturing links voor een beter zicht wanneer u op de weg rijdt? Dan hebt u de mogelijkheid om met de wissebesturing VarioPilot® in minder dan 30 seconden de positie van het stuurwiel met het gehele dashboard en de pedalen naar de andere zitpositie te verschuiven.
Speciale deur voor speciale taak.
Als u met z'n tweeën werkt bij het maaien of onderhouden van bermen, helpen de optionele, volledig beglaasde maaideur en de draaibare maaistoel de bestuurder om altijd een goed zicht op het werkgebied te behouden.
Comfortbesturing
Maak het u zo gemakkelijk mogelijk: De elektromotorische stuurbekrachtiging zorgt ervoor dat u tijdens het sturen kracht kunt besparen – ook als u werktuigen aan de voorkant hebt gemonteerd of met grote banden rijdt. Zo bent u comfortabeler en ergonomischer onderweg.
De productdesigner van Unimog
Nu de Unimog in 3D ontdekken.
Stel uw truck virtueel samen volgens uw eigen wensen door uit een groot aantal mogelijke uitrustings- en voertuigvarianten te kiezen. Werp een 360-graden blik in de cabine en overtuig uzelf van de conceptvoordelen van de truck.
Veiligheid
Veilig voor u en anderen.
De compactheid en het overzicht van de Unimog werktuigdrager zorgen er niet alleen voor dat u wendbaar onderweg bent: Ze geven u een beter overzicht over de weg en uw werkgebied, zodat u ook veiliger onderweg bent. Of het nu gaat om de verdeling van de asbelasting, de rechtuitstabiliteit, het vrije zicht vanuit de cabine of de actieve en passieve systemen: De Unimog beschermt niet alleen u, maar ook andere verkeersdeelnemers zeer goed.
Veiligheid
Camerasysteem met monitor
Het optionele camerasysteem met voor- en achtercamera en vrij positioneerbare extra camera voor aanbouwapparatuur geeft nog meer zicht op de directe omgeving tijdens het rijden en bij het aankoppelen van werktuigen. Via de monitor in het interieur hebt u de directe omgeving rond het voertuig en de montageplaat aan de voorzijde altijd in het oog.
De gelijkmatige verdeling van de asbelasting is vooral gunstig bij het nemen van bochten op een glad wegdek.
In de Unimog hebt u een versterkte bodemplaat onder de cabine en een buisframe: Zo voldoet de cabine van de Unimog aan de ECE-R29/3-norm voor cabinestabiliteit.
Bespaart niet op veiligheid
Met talrijke assistentiesystemen zoals het bandenspanningscontrolesysteem1, de Front Guard Assist1, de achteruitrijcamera1 of de alertheidsassistent1 bent u voorbereid op gevaarlijke situaties.
1 Assistentiesystemen kunnen de bestuurder alleen ondersteunen. De verantwoordelijkheid voor het veilig besturen van het voertuig ligt altijd volledig bij de bestuurder.
Advies en services
Goed voorbereid.
Onze servicepartners stellen elke dag nieuwe maatstaven op het gebied van kwaliteit, kostenbewustzijn en milieubewustzijn. In geval van reparatie staat de Mercedes-Benz Trucks Service voor u klaar met originele onderdelen. Met aantrekkelijke garantiepakketten kunt u uw truck verzekeren en zo onvoorspelbare economische risico's voorkomen. Kies het pakket dat het beste bij uw behoeften past en ga goed voorbereid aan de slag. Met de garantiepakketten die bij de aankoop van een nieuw voertuig kunnen worden aangeschaft, houdt u uw truck in beweging.
Custom Tailored Trucks
Uw Unimog als maatwerk
Als uw truck net zo uniek moet zijn als u, dan zijn de fabrieken van Mercedes-Benz Trucks in Wörth en Molsheim er voor u. Hier realiseren professionals uw speciale eisen die verder gaan dan de serieproductie. Ook voor deze speciale uitvoeringen krijgt u een fabrieksgarantie en profiteert u van de wereldwijde Mercedes-Benz Trucks Service.
Samenwerking met carrosseriebouwers
Mercedes-Benz Trucks werkt al tientallen jaren nauw samen met internationale en gecertificeerde apparatuur- en opbouwfabrikanten. Daarbij worden de ervaring en expertise van de partners gebruikt in systeemoplossingen die precies op uw behoeften zijn afgestemd.
De nauwe samenwerking heeft een duidelijke focus: uw veiligheid. Het gaat daarbij niet alleen om nieuwe aan- en opbouwoplossingen, maar ook om basiseigenschappen van het voertuig. Want het beste resultaat voor u ontstaat wanneer iedereen hand in hand werkt.2
Technische gegevens
De juiste keuze.
De juiste eTruck voor uw opdrachten. Kom meer te weten over de technische details van de Unimag werktuigdrager.
Technische gegevens
Specificaties
Afmetingen, gewichten en banden.
U 219 | U 319 | U 323* | U 327* |
Wielbasis (mm)** | Wielbasis (mm)** | Wielbasis (mm)** | Wielbasis (mm)** |
2.800 | 3.000 | 3.000/3.150/3.600 | 3.150/3.600 |
Voertuighoogte | Voertuighoogte | Voertuighoogte | Voertuighoogte |
2.880 | 2.870 | 2.925 | 2.925 |
Voertuigbreedte (mm) | Voertuigbreedte (mm) | Voertuigbreedte (mm) | Voertuigbreedte (mm) |
2.200 | 2.200 | 2.200 | 2.200 |
Voertuiglengte (mm) | Voertuiglengte (mm) | Voertuiglengte (mm) | Voertuiglengte (mm) |
4.800 | 4.980 | 4.980/5.130/5.575 | 5.130/5.575 |
Voorbouwmaat van midden van de as (mm) | Voorbouwmaat van midden van de as (mm) | Voorbouwmaat van midden van de as (mm) | Voorbouwmaat van midden van de as (mm) |
1.065 | 1.065 | 1.060 | 1.060 |
U 423 | U 427 | U 430 | U 435 |
Wielbasis (mm)** | Wielbasis (mm)** | Wielbasis (mm)** | Wielbasis (mm)** |
3.000/3.150/3.600 | 3.150/3.600 | 3.150/3.600 | 3.150/3.600 |
Voertuighoogte | Voertuighoogte | Voertuighoogte | Voertuighoogte |
2.925 | 2.925 | 2.925 | 2.925 |
Voertuigbreedte (mm) | Voertuigbreedte (mm) | Voertuigbreedte (mm) | Voertuigbreedte (mm) |
2.200 | 2.200 | 2.200 | 2.200 |
Voertuiglengte (mm) | Voertuiglengte (mm) | Voertuiglengte (mm) | Voertuiglengte (mm) |
4.980/5.130/5.575 | 5.130/5.575 | 5.130/5.575 | 5.130/5.575 |
Voorbouwmaat van midden van de as (mm) | Voorbouwmaat van midden van de as (mm) | Voorbouwmaat van midden van de as (mm) | Voorbouwmaat van midden van de as (mm) |
1.060 | 1.060 | 1.060 | 1.060 |
U 527 | U 530 | U 535 | |
Wielbasis (mm)** | Wielbasis (mm)** | Wielbasis (mm)** | |
3.350/3.900 | 3.350/3.900 | 3.350/3.900 | |
Voertuighoogte | Voertuighoogte | Voertuighoogte | |
2.920 | 2.920 | 2.920 | |
Voertuigbreedte (mm) | Voertuigbreedte (mm) | Voertuigbreedte (mm) | |
2.300 | 2.300 | 2.300 | |
Voertuiglengte (mm) | Voertuiglengte (mm) | Voertuiglengte (mm) | |
5.327/6.246 | 5.327/6.246 | 5.327/6.246 | |
Voorbouwmaat van midden van de as (mm) | Voorbouwmaat van midden van de as (mm) | Voorbouwmaat van midden van de as (mm) | |
1.060 | 1.060 | 1.060 |
U 219 | U 319 | U 323* | U 327* |
Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)*** | Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)*** | Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)*** | Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)*** |
10,0 | 11,0 | 13,8/14,0 | 14,0 |
Max. gewicht op vooras (ton) | Max. gewicht op vooras (ton) | Max. gewicht op vooras (ton) | Max. gewicht op vooras (ton) |
5,2 | 5,5 | 6,9/7,0 | 7,0 |
Max. gewicht op achteras (ton) | Max. gewicht op achteras (ton) | Max. gewicht op achteras (ton) | Max. gewicht op achteras (ton) |
5,5 | 6,0 | 7,8/8,0 | 8,0 |
U 423 | U 427 | U 430 | U 435 |
Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)*** | Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)*** | Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)*** | Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)*** |
13,8/14,0 | 14,0 | 14,0 | 14,0 |
Max. gewicht op vooras (ton) | Max. gewicht op vooras (ton) | Max. gewicht op vooras (ton) | Max. gewicht op vooras (ton) |
6,9/7,0 | 7,0 | 7,0 | 7,0 |
Max. gewicht op achteras (ton) | Max. gewicht op achteras (ton) | Max. gewicht op achteras (ton) | Max. gewicht op achteras (ton) |
7,8/8,0 | 8,0 | 8,0 | 8,0 |
U 527 | U 530 | U 535 | |
Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)*** | Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)*** | Max. toelaatbaar totaalgewicht (ton)*** | |
16,5 | 16,5 | 16,5 | |
Max. gewicht op vooras (ton) | Max. gewicht op vooras (ton) | Max. gewicht op vooras (ton) | |
7,5 | 7,5 | 7,5 | |
Max. gewicht op achteras (ton) | Max. gewicht op achteras (ton) | Max. gewicht op achteras (ton) | |
9,5 | 9,5 | 9,5 |
U 219 | U 319 | U 323/U 327* | U 423 - U 435 | U 527 - U 535 |
Standaardbanden (band/velg) | Standaardbanden (band/velg) | Standaardbanden (band/velg) | Standaardbanden (band/velg) | Standaardbanden (band/velg) |
295/60 R22,5 | 315/80 R22,5 | 315/80 R22,5 | 315/80 R22,5 | 385/65 R22,5 |
Kleinste banden (band/velg) | Kleinste banden (band/velg) | Kleinste banden (band/velg) | Kleinste banden (band/velg) | Kleinste banden (band/velg) |
295/60 R22,5 | 295/60 R22,5 | 315/80 R22,5 | 315/80 R22,5 | 365/85 R20 |
Grootste banden (band/velg) | Grootste banden (band/velg) | Grootste banden (band/velg) | Grootste banden (band/velg) | Grootste banden (band/velg) |
425/75 R20 | 425/75 R20 | 445/70 R24 | 445/70 R24 | 495/70 R24 |
* Speciaal model.
** Andere wielbases op aanvraag.
*** Met overeenkomstige opties.
Rijsnelheid.
U 219 | U 219 | U 319 | U 319 |
Voorwaarts | Achterwaarts | Voorwaarts | Achterwaarts |
Basisversnelling 1 | Basisversnelling 1 | Basisversnelling 1 | Basisversnelling 1 |
5,9 | 3,9 | 7,1 | 4,7 |
Basisversnelling 2 | Basisversnelling 2 | Basisversnelling 2 | Basisversnelling 2 |
8,6 | 5,6 | 10,2 | 6,7 |
Basisversnelling 3 | Basisversnelling 3 | Basisversnelling 3 | Basisversnelling 3 |
13 | 8,5 | 15,5 | 10,2 |
Basisversnelling 4 | Basisversnelling 4 | Basisversnelling 4 | Basisversnelling 4 |
17,7 | 11,6 | 21,1 | 13,8 |
Basisversnelling 5 | Basisversnelling 5 | Basisversnelling 5 | Basisversnelling 5 |
26 | 17,1 | 31,0 | 20,4 |
Basisversnelling 6 | Basisversnelling 6 | Basisversnelling 6 | Basisversnelling 6 |
37,5 | 24,6 | 44,7 | 29,4 |
Basisversnelling 7 | Basisversnelling 7 | Basisversnelling 7 | Basisversnelling 7 |
56,8 | – | 67,8 | – |
Basisversnelling 8 | Basisversnelling 8 | Basisversnelling 8 | Basisversnelling 8 |
77,3 | – | 92,1* | – |
U 323/U 327, U 423-U 430 | U 323/U 327, U 423-U 430 | U 435 | U 435 |
Voorwaarts | Achterwaarts | Voorwaarts | Achterwaarts |
Basisversnelling 1 | Basisversnelling 1 | Basisversnelling 1 | Basisversnelling 1 |
7,2 | 4,8 | 7,2 | 4,7 |
Basisversnelling 2 | Basisversnelling 2 | Basisversnelling 2 | Basisversnelling 2 |
10,5 | 6,9 | 10,4 | 6,8 |
Basisversnelling 3 | Basisversnelling 3 | Basisversnelling 3 | Basisversnelling 3 |
15,9 | 10,4 | 15,8 | 10,4 |
Basisversnelling 4 | Basisversnelling 4 | Basisversnelling 4 | Basisversnelling 4 |
21,6 | 14,2 | 21,4 | 14,1 |
Basisversnelling 5 | Basisversnelling 5 | Basisversnelling 5 | Basisversnelling 5 |
31,7 | 20,8 | 31,7 | 20,8 |
Basisversnelling 6 | Basisversnelling 6 | Basisversnelling 6 | Basisversnelling 6 |
45,7 | 30,0 | 45,7 | 30 |
Basisversnelling 7 | Basisversnelling 7 | Basisversnelling 7 | Basisversnelling 7 |
69,4 | 45,6** | 69,4 | 45,6** |
Basisversnelling 8 | Basisversnelling 8 | Basisversnelling 8 | Basisversnelling 8 |
94,3* | 61,9** | 94,3* | 61,9** |
U 527-U 530 | U 527-U 530 | U 535 | U 535 |
Voorwaarts | Achterwaarts | Voorwaarts | Achterwaarts |
Basisversnelling 1 | Basisversnelling 1 | Basisversnelling 1 | Basisversnelling 1 |
7,1 | 4,6 | 7,0 | 4,6 |
Basisversnelling 2 | Basisversnelling 2 | Basisversnelling 2 | Basisversnelling 2 |
10,2 | 6,7 | 10,1 | 6,7 |
Basisversnelling 3 | Basisversnelling 3 | Basisversnelling 3 | Basisversnelling 3 |
15,4 | 10,1 | 15,4 | 10,1 |
Basisversnelling 4 | Basisversnelling 4 | Basisversnelling 4 | Basisversnelling 4 |
21,0 | 13,8 | 20,9 | 13,7 |
Basisversnelling 5 | Basisversnelling 5 | Basisversnelling 5 | Basisversnelling 5 |
30,9 | 20,3 | 30,9 | 20,3 |
Basisversnelling 6 | Basisversnelling 6 | Basisversnelling 6 | Basisversnelling 6 |
44,6 | 29,3 | 44,6 | 29,3 |
Basisversnelling 7 | Basisversnelling 7 | Basisversnelling 7 | Basisversnelling 7 |
67,6 | – | 67,6 | – |
Basisversnelling 8 | Basisversnelling 8 | Basisversnelling 8 | Basisversnelling 8 |
91,9* | – | 91,9* | – |
U 219 | U 219 | U 319 | U 319 |
Voorwaarts | Achterwaarts | Voorwaarts | Achterwaarts |
Werkversnelling (optie) 1 | Werkversnelling (optie) 1 | Werkversnelling (optie) 1 | Werkversnelling (optie) 1 |
1,03 | 0,68 | 1,23 | 0,81 |
Werkversnelling (optie) 2 | Werkversnelling (optie) 2 | Werkversnelling (optie) 2 | Werkversnelling (optie) 2 |
1,49 | 0,98 | 1,77 | 1,17 |
Werkversnelling (optie) 3 | Werkversnelling (optie) 3 | Werkversnelling (optie) 3 | Werkversnelling (optie) 3 |
2,26 | 1,48 | 2,69 | 1,77 |
Werkversnelling (optie) 4 | Werkversnelling (optie) 4 | Werkversnelling (optie) 4 | Werkversnelling (optie) 4 |
3,07 | 2,02 | 3,66 | 2,4 |
Werkversnelling (optie) 5 | Werkversnelling (optie) 5 | Werkversnelling (optie) 5 | Werkversnelling (optie) 5 |
4,51 | 2,69 | 5,38 | 3,54 |
Werkversnelling (optie) 6 | Werkversnelling (optie) 6 | Werkversnelling (optie) 6 | Werkversnelling (optie) 6 |
6,51 | 4,28 | 7,76 | 5,1 |
Werkversnelling (optie) 7 | Werkversnelling (optie) 7 | Werkversnelling (optie) 7 | Werkversnelling (optie) 7 |
9,87 | 6,49 | 11,7 | 7,73 |
Werkversnelling (optie) 8 | Werkversnelling (optie) 8 | Werkversnelling (optie) 8 | Werkversnelling (optie) 8 |
13,4 | 8,82 | 16,0 | 10,5 |
U 323/U 327, U 423-U 430 | U 323/U 327, U 423-U 430 | U 435 | U 435 |
Voorwaarts | Achterwaarts | Voorwaarts | Achterwaarts |
Werkversnelling (optie) 1 | Werkversnelling (optie) 1 | Werkversnelling (optie) 1 | Werkversnelling (optie) 1 |
1,26 | 0,83 | 1,25 | 0,82 |
Werkversnelling (optie) 2 | Werkversnelling (optie) 2 | Werkversnelling (optie) 2 | Werkversnelling (optie) 2 |
1,82 | 1,19 | 1,81 | 1,19 |
Werkversnelling (optie) 3 | Werkversnelling (optie) 3 | Werkversnelling (optie) 3 | Werkversnelling (optie) 3 |
2,75 | 1,81 | 2,74 | 1,80 |
Werkversnelling (optie) 4 | Werkversnelling (optie) 4 | Werkversnelling (optie) 4 | Werkversnelling (optie) 4 |
3,74 | 2,46 | 3,72 | 2,45 |
Werkversnelling (optie) 5 | Werkversnelling (optie) 5 | Werkversnelling (optie) 5 | Werkversnelling (optie) 5 |
5,51 | 3,62 | 5,51 | 3,62 |
Werkversnelling (optie) 6 | Werkversnelling (optie) 6 | Werkversnelling (optie) 6 | Werkversnelling (optie) 6 |
7,95 | 5,22 | 7,95 | 5,22 |
Werkversnelling (optie) 7 | Werkversnelling (optie) 7 | Werkversnelling (optie) 7 | Werkversnelling (optie) 7 |
12,0 | 7,92 | 12,05 | 7,92 |
Werkversnelling (optie) 8 | Werkversnelling (optie) 8 | Werkversnelling (optie) 8 | Werkversnelling (optie) 8 |
16,3 | 10,7 | 16,38 | 10,76 |
U 527-U 530 | U 527-U 530 | U 535 | U 535 |
Voorwaarts | Achterwaarts | Voorwaarts | Achterwaarts |
Werkversnelling (optie) 1 | Werkversnelling (optie) 1 | Werkversnelling (optie) 1 | Werkversnelling (optie) 1 |
1,23 | 0,81 | 1,22 | 0,80 |
Werkversnelling (optie) 2 | Werkversnelling (optie) 2 | Werkversnelling (optie) 2 | Werkversnelling (optie) 2 |
1,77 | 1,16 | 1,76 | 1,16 |
Werkversnelling (optie) 3 | Werkversnelling (optie) 3 | Werkversnelling (optie) 3 | Werkversnelling (optie) 3 |
2,68 | 1,76 | 2,67 | 1,75 |
Werkversnelling (optie) 4 | Werkversnelling (optie) 4 | Werkversnelling (optie) 4 | Werkversnelling (optie) 4 |
3,65 | 2,4 | 3,63 | 2,38 |
Werkversnelling (optie) 5 | Werkversnelling (optie) 5 | Werkversnelling (optie) 5 | Werkversnelling (optie) 5 |
5,37 | 3,53 | 5,37 | 3,53 |
Werkversnelling (optie) 6 | Werkversnelling (optie) 6 | Werkversnelling (optie) 6 | Werkversnelling (optie) 6 |
7,74 | 5,09 | 7,74 | 5,09 |
Werkversnelling (optie) 7 | Werkversnelling (optie) 7 | Werkversnelling (optie) 7 | Werkversnelling (optie) 7 |
11,7 | 7,71 | 11,74 | 7,71 |
Werkversnelling (optie) 8 | Werkversnelling (optie) 8 | Werkversnelling (optie) 8 | Werkversnelling (optie) 8 |
15,9 | 10,4 | 15,96 | 10,48 |
U 219 | U 219 | U 319 | U 319 |
Voorwaarts | Achterwaarts | Voorwaarts | Achterwaarts |
Kruipversnelling 1 | Kruipversnelling 1 | Kruipversnelling 1 | Kruipversnelling 1 |
0,11 | 0,07 | 0,13 | 0,08 |
Kruipversnelling 2 | Kruipversnelling 2 | Kruipversnelling 2 | Kruipversnelling 2 |
0,15 | 0,1 | 0,18 | 0,12 |
Kruipversnelling 3 | Kruipversnelling 3 | Kruipversnelling 3 | Kruipversnelling 3 |
0,23 | 0,15 | 0,28 | 0,18 |
Kruipversnelling 4 | Kruipversnelling 4 | Kruipversnelling 4 | Kruipversnelling 4 |
0,32 | 0,21 | 0,38 | 0,25 |
Kruipversnelling 5 | Kruipversnelling 5 | Kruipversnelling 5 | Kruipversnelling 5 |
0,47 | 0,31 | 0,55 | 0,36 |
Kruipversnelling 6 | Kruipversnelling 6 | Kruipversnelling 6 | Kruipversnelling 6 |
0,67 | 0,44 | 0,8 | 0,53 |
Kruipversnelling 7 | Kruipversnelling 7 | Kruipversnelling 7 | Kruipversnelling 7 |
1,02 | 0,67 | 1,21 | 0,80 |
Kruipversnelling 8 | Kruipversnelling 8 | Kruipversnelling 8 | Kruipversnelling 8 |
1,38 | 0,91 | 1,65 | 1,08 |
U 323/U 327, U 423-U 430 | U 323/U 327, U 423-U 430 | U 435 | U 435 |
Voorwaarts | Achterwaarts | Voorwaarts | Achterwaarts |
Kruipversnelling 1 | Kruipversnelling 1 | Kruipversnelling 1 | Kruipversnelling 1 |
0,13 | 0,09 | 0,13 | 0,08 |
Kruipversnelling 2 | Kruipversnelling 2 | Kruipversnelling 2 | Kruipversnelling 2 |
0,19 | 0,12 | 0,19 | 0,12 |
Kruipversnelling 3 | Kruipversnelling 3 | Kruipversnelling 3 | Kruipversnelling 3 |
0,28 | 0,19 | 0,38 | 0,25 |
Kruipversnelling 4 | Kruipversnelling 4 | Kruipversnelling 4 | Kruipversnelling 4 |
0,39 | 0,25 | 0,38 | 0,25 |
Kruipversnelling 5 | Kruipversnelling 5 | Kruipversnelling 5 | Kruipversnelling 5 |
0,57 | 0,37 | 0,57 | 0,37 |
Kruipversnelling 6 | Kruipversnelling 6 | Kruipversnelling 6 | Kruipversnelling 6 |
0,82 | 0,54 | 0,82 | 0,54 |
Kruipversnelling 7 | Kruipversnelling 7 | Kruipversnelling 7 | Kruipversnelling 7 |
1,24 | 0,82 | 1,24 | 0,82 |
Kruipversnelling 8 | Kruipversnelling 8 | Kruipversnelling 8 | Kruipversnelling 8 |
1,69 | 1,11 | 1,69 | 1,11 |
U 527-U 530 | U 527-U 530 | U 535 | U 535 |
Voorwaarts | Achterwaarts | Voorwaarts | Achterwaarts |
Kruipversnelling 1 | Kruipversnelling 1 | Kruipversnelling 1 | Kruipversnelling 1 |
0,13 | 0,08 | 0,13 | 0,08 |
Kruipversnelling 2 | Kruipversnelling 2 | Kruipversnelling 2 | Kruipversnelling 2 |
0,18 | 0,12 | 0,18 | 0,12 |
Kruipversnelling 3 | Kruipversnelling 3 | Kruipversnelling 3 | Kruipversnelling 3 |
0,28 | 0,18 | 0,27 | 0,18 |
Kruipversnelling 4 | Kruipversnelling 4 | Kruipversnelling 4 | Kruipversnelling 4 |
0,38 | 0,25 | 0,37 | 0,25 |
Kruipversnelling 5 | Kruipversnelling 5 | Kruipversnelling 5 | Kruipversnelling 5 |
0,55 | 0,36 | 0,55 | 0,36 |
Kruipversnelling 6 | Kruipversnelling 6 | Kruipversnelling 6 | Kruipversnelling 6 |
0,8 | 0,52 | 0,80 | 0,52 |
Kruipversnelling 7 | Kruipversnelling 7 | Kruipversnelling 7 | Kruipversnelling 7 |
1,21 | 0,79 | 1,21 | 0,79 |
Kruipversnelling 8 | Kruipversnelling 8 | Kruipversnelling 8 | Kruipversnelling 8 |
1,64 | 1,08 | 1,64 | 1,08 |
U 200 | U 200 | U 300 | U 300 |
Voorwaarts | Achterwaarts | Voorwaarts | Achterwaarts |
Terreinversnelling 1 | Terreinversnelling 1 | Terreinversnelling 1 | Terreinversnelling 1 |
1,86 | 1,22 | 2,22 | 1,46 |
Terreinversnelling 2 | Terreinversnelling 2 | Terreinversnelling 2 | Terreinversnelling 2 |
2,69 | 1,77 | 3,2 | 2,11 |
Terreinversnelling 3 | Terreinversnelling 3 | Terreinversnelling 3 | Terreinversnelling 3 |
4,08 | 2,68 | 4,86 | 3,19 |
Terreinversnelling 4 | Terreinversnelling 4 | Terreinversnelling 4 | Terreinversnelling 4 |
5,54 | 3,64 | 6,61 | 4,34 |
Terreinversnelling 5 | Terreinversnelling 5 | Terreinversnelling 5 | Terreinversnelling 5 |
8,15 | 5,36 | 9,72 | 6,39 |
Terreinversnelling 6 | Terreinversnelling 6 | Terreinversnelling 6 | Terreinversnelling 6 |
11,76 | 7,72 | 14,02 | 9,21 |
Terreinversnelling 7 | Terreinversnelling 7 | Terreinversnelling 7 | Terreinversnelling 7 |
17,83 | 11,71 | 21,26 | 13,97 |
Terreinversnelling 8 | Terreinversnelling 8 | Terreinversnelling 8 | Terreinversnelling 8 |
24,24 | 15,92 | 28,9 | 18,99 |
U 400 | U 400 | U 500 | U 500 |
Voorwaarts | Achterwaarts | Voorwaarts | Achterwaarts |
Terreinversnelling 1 | Terreinversnelling 1 | Terreinversnelling 1 | Terreinversnelling 1 |
2,27 | 1,49 | 2,22 | 1,46 |
Terreinversnelling 2 | Terreinversnelling 2 | Terreinversnelling 2 | Terreinversnelling 2 |
3,28 | 2,15 | 3,2 | 2,1 |
Terreinversnelling 3 | Terreinversnelling 3 | Terreinversnelling 3 | Terreinversnelling 3 |
4,97 | 3,27 | 4,85 | 3,18 |
Terreinversnelling 4 | Terreinversnelling 4 | Terreinversnelling 4 | Terreinversnelling 4 |
6,76 | 4,44 | 6,59 | 4,33 |
Terreinversnelling 5 | Terreinversnelling 5 | Terreinversnelling 5 | Terreinversnelling 5 |
9,95 | 6,54 | 9,69 | 6,37 |
Terreinversnelling 6 | Terreinversnelling 6 | Terreinversnelling 6 | Terreinversnelling 6 |
14,35 | 9,43 | 13,98 | 9,18 |
Terreinversnelling 7 | Terreinversnelling 7 | Terreinversnelling 7 | Terreinversnelling 7 |
21,58 | 19,43 | 21,21 | 13,93 |
Terreinversnelling 8 | Terreinversnelling 8 | Terreinversnelling 8 | Terreinversnelling 8 |
29,58 | 19,43 | 28,82 | 18,93 |
* Waarden bij standaardbanden in km/h. Rijsnelheden kunnen bij andere banden afwijken.
** Vmax = 90 km/h.
*** Alleen in 2-wegmodus.
Dit is misschien ook interessant voor u:
Alle bouwreeksen
Voor een lang truckleven
Trucks you can trust
De afbeeldingen kunnen ook accessoires en opties bevatten die niet tot de standaard leveromvang behoren. De weergegeven afbeeldingen zijn slechts voorbeelden en geven niet noodzakelijk de werkelijke toestand van de originele voertuigen weer. Het uiterlijk van de originele voertuigen kan afwijken van deze afbeeldingen. Wijzigingen zijn onder voorbehoud. De afbeeldingen en teksten kunnen eveneens types, servicediensten, services en producten bevatten die in sommige landen niet worden aangeboden.
1 Zie " Tractortest 2020 " in de 250 pk-klasse.
2 Alle in het Unimog Partnerportaal vermelde fabrikanten voldoen aan de kwaliteitsnormen van Mercedes-Benz Trucks op het gebied van techniek, kwaliteit, service en verkoop. U bent daarom gecertificeerd als 'UnimogPartner by Mercedes-Benz' of 'Mercedes-Benz Unimog ExpertPartner'. Unimog-gebruikers kunnen er dus op vertrouwen dat ze via de nieuwe portal optimale voertuig-werktuigcombinaties krijgen.