Unimog voor zwaar terrein
Gebouwd voor extremen.
Als uw dagelijks leven u door extreem terrein, extreem weer of extreme taken voert, hebt u met de Unimog voor zwaar terrein een krachtpatser aan uw zijde die niet alleen betrouwbaar, maar ook zeer robuust is.
Highlights
Met de Unimog de norm stellen.
Daar waar de weg eindigt, begint de weg voor de Unimog voor zwaar terrein pas: De vierwielaandrijving, zijn hoge waadvermogen en het extreem torsiebestendige onderstel maken dit mogelijk. Zo brengt u uw bemanning, materiaal of zware apparatuur ook naar afgelegen locaties.
- Drie aan- en opbouwruimten
- 30° asarticulatie
- 1,2 m waaddiepte
Met de Unimog krijgt u meer dan alleen een voertuig. Dankzij genormaliseerde aan- en opbouwmogelijkheden zijn er nauwelijks grenzen aan de toepassingsvarianten.
Dankzij de asarticulatie tot 30° hebt u optimale tractie, ook op moeilijk terrein.
Dankzij het waadvermogen van de Unimog kunt u rivieren, beken of overstromingsgebieden tot 1,2 m diep oversteken.
Aandrijving
Met versnelling op de as.
Of u nu 89 km/u rijdt op de snelweg of stapvoets rijdt: met de Unimog kunt u in elk snelheidsbereik efficiënt presteren. Omdat uw truck is uitgerust met een aandrijving met efficiënte motoren van Mercedes-Benz Trucks en een krachtige transmissie, en omdat u met de robuuste assen hoge belastingswaarden kunt bereiken.
- Krachtige 4-cilindermotor met 170 kW en 900 Nm koppel
- Voldoet aan emissienorm Euro VIe
- Robuuste portaalassen
- Standaard pneumatische schijfremmen
- Bandenspanningscontrolesysteem TireControl plus met praktische bediening af fabriek
- Offroad-ABS
- 3 afzonderlijk inschakelbare differentieelsperren
Opbouwmogelijkheden
Veelzijdig offroad.
Mechanische, hydraulische en elektrische aandrijvingen en interfaces bieden talrijke mogelijkheden voor verschillende apparaten en opbouwoplossingen. Mercedes‑Benz Trucks werkt al tientallen jaren samen met internationale apparatuur- en opbouwfabrikanten. Dankzij de genormaliseerde bevestigingspunten zijn de bevestiging van opbouwen en het verwisselen van apparaat eenvoudig.
Opbouwmogelijkheden
Zet nieuwe maatstaven op het terrein.
Of u nu door steenslag, sneeuw, zand of onverharde wegen rijdt: de Unimog voor zwaar terrein houdt stand wanneer anderen het opgeven. En deze brengt meteen de nodige hulpmiddelen mee, zodat u uw taken ter plaatse kunt uitvoeren.
Veelzijdige aanbouwmogelijkheden
Met behulp van talloze genormaliseerde bevestigingspunten kunt u aan- en opbouwen stabiel en veilig bevestigen.
- Genormaliseerde frontaanbouwplaat voor aanbouwapparatuur tot 1,5 t
- Frontaanbouwarmaturen voor compressoren of aggregaten
- Kabellierhouder
- Framebevestigingen
- Bevestigingsdelen voor laadbakken of gesloten opbouwen
- Bodemgroep voor speciale opbouweenheden
Met het hydraulisch systeem van het voertuig wordt apparatuur zoals lieren voor zelfberging, sneeuwploegen, voorladers of hydraulische werkgereedschappen aangedreven. Het eenkrings hydraulisch systeem levert een werkdruk van 240 bar bij een pompopbrengst van 60 l/min en een pompvermogen van 24 kW. Aan de voor- en achterzijde zijn bovendien genormaliseerde stekkeraansluitingen beschikbaar. U kunt 4 genormaliseerde stekkeraansluitingen gebruiken om de apparaten van elektriciteit te voorzien.
Of het nu gaat om rampenbestrijding of andere extreme situaties: op de Unimog kunt u ook bij veeleisende taken en uitdagingen vertrouwen.
Groepsdynamiek.
Als u niet alleen materiaal, maar ook manschappen wilt vervoeren, kunt u de Unimog met dubbelcabine bestellen. Er is plaats voor 3 personen op de voorbank, terwijl de achterbank plaats biedt aan 4 personen, zodat u in totaal 7 personen kunt vervoeren. De achterbank wordt geleverd met individuele veiligheidsgordels, kan worden neergeklapt en biedt u eronder veel opbergruimte voor gereedschap, uitrusting of persoonlijke spullen. Uw manschappen stappen in en uit door 4 wijd opengaande deuren. En als u dat extra beetje comfort nodig hebt, kunt u ook 2 afzonderlijke luchtgeveerde zitplaatsen krijgen in plaats van de achterbank.
Offroad capaciteiten
Kent nauwelijks hindernissen.
De Unimog voor zwaar terrein combineert een hoge bodemvrijheid met een laag zwaartepunt. Hierdoor staat u zelfs op steil terrein zo stevig mogelijk en kunt u zeer flexibel over ruw terrein rijden.
Offroad capaciteiten
Uniek frameconcept.
U bent flexibel en stabiel inzetbaar dankzij het gekropte chassis, de kern van de offroad expertise van de Unimog. Het kroppen zorgt samen met de portaalassen voor een hoge bodemvrijheid met een laag zwaartepunt van het voertuig. En omdat het frame volledig is gelast, is het bestand tegen torsie op lange termijn. Door de torsiecapaciteit in combinatie met de aandrijfasbuistechniek en de 3-punts-ophanging van motor, transmissie, cabine en opbouwen kunt u rijden met een diagonale tordering van maximaal 600 mm.
Door de aansluiting van de assen met de aandrijfasbuis, de aandrijfkogels op de transmissie en de schroefveren met grote veeruitslagen bent u met een asarticulatie tot 30° moeiteloos en met hoge tractie onderweg. De afdichting beschermt de aandrijfassen van uw Unimog tegen verontreinigingen zoals stof, water en andere invloeden op het terrein.
De Unimog biedt dankzij zijn korte chassisoversteek en de grote bodemvrijheid grote aan- en afloophoeken. Samen met zijn klimvermogen bent u ook hellingen van maximaal 100% de baas.
Het principe: De achterwielen volgen het spoor van de voorwielen. Dit verschaft een betere tractie en minder slip.
Of u nu op straat, in het zand of op ruw terrein rijdt, u kunt de bandenspanning instellen op de juiste ondergrond. Met een van de 3 vooringestelde modi 'Straat', 'Zand' en 'Slecht wegdek' kiest u intuïtief de juiste instelling. Ook de natuur profiteert van TireControl plus: Rijden op ruw terrein met een verlaagde bandenspanning verbetert de tractie en ontziet tegelijkertijd de ondergrond.
Comfort en design
Ergonomie
Instappen, zich goed voelen en van start gaan: Met de comfortabele zitpositie en het overzichtelijke combi-instrument biedt de Unimog een intuïtieve bediening en verhoogde veiligheid bij het gebruik.
Comfort en design
Ergonomie
Doordacht bedieningsconcept.
In de Unimog ervaart u een werkomgeving die aan uw dagelijkse eisen voldoet. De cockpit vergemakkelijkt het werk met een doordacht bedieningsconcept. Door de ergonomische vormgeving van de bedieningselementen hebt u alles onder controle. Zo kunt u uw taken ontspannen en comfortabel uitvoeren.
Ergonomisch vooruitkomen.
In de Unimog ondersteunt de cabine u bij uw werk – vooral als u snel beslissingen moet nemen. De bedieningselementen zijn intuïtief gerangschikt en eenvoudig te bedienen. Uw zitpositie in de trillingsarme zone achter de vooras maakt comfortabel rijden in terrein mogelijk. Het dagrijlicht en de koplampen zorgen voor een zeer goed zicht en bieden een goed overzicht op het rijtraject.
- Interieur.
- Combi-instrument.
- Stuurkolomhendel.
- Bedieningselementen.
- Stuurkolom.
De Unimog-webconfigurator
Nu de Unimog in 3D ontdekken.
Stel uw Unimog virtueel samen volgens uw eigen wensen door uit een groot aantal mogelijke uitrustings- en voertuigvarianten te kiezen. Werp een 360-graden blik in de cabine en overtuig uzelf van de conceptvoordelen van de Unimog.
Veiligheid
Veilig door het terrein.
Bij ijs en sneeuw of in de woestijn, in het water of op steile hellingen: met uw Unimog bent u zo veilig mogelijk onderweg. Het robuuste, gelaste chassis, de volledig stalen cabine, de waaddiepte van 1,2 m en het aandrijfasbuisconcept beschermen u en uw voertuig. Het offroad-ABS zorgt voor extra veiligheid op vrijwel elke ondergrond. Het lage zwaartepunt van het voertuig zorgt ervoor dat u ook op extreme hellingen zo veilig mogelijk staat.
Advies en services
Goed voorbereid.
Onze servicepartners stellen elke dag nieuwe maatstaven op het gebied van kwaliteit, kostenbewustzijn en milieubewustzijn. In geval van reparatie staat de Mercedes‑Benz Trucks Service voor u klaar met originele onderdelen. Met aantrekkelijke garantiepakketten kunt u uw truck verzekeren en zo onvoorspelbare economische risico's voorkomen. Kies het pakket dat het beste bij uw behoeften past en ga goed voorbereid aan de slag. Met de garantiepakketten die bij de aankoop van een nieuw voertuig kunnen worden aangeschaft, houdt u uw truck in beweging.
Custom Tailored Trucks
Uw truck als maatwerk
Als uw truck net zo uniek moet zijn als u, dan zijn de fabrieken van Mercedes-Benz Trucks in Wörth en Molsheim er voor u. Hier realiseren professionals uw speciale eisen die verder gaan dan de serieproductie. Ook voor deze speciale uitvoeringen krijgt u een fabrieksgarantie en profiteert u van de wereldwijde Mercedes-Benz Trucks Service.
Samenwerking met carrosseriebouwers
Mercedes-Benz Trucks werkt al tientallen jaren nauw samen met internationale en gecertificeerde apparatuur- en opbouwfabrikanten. Daarbij worden de ervaring en expertise van de partners gebruikt in systeemoplossingen die precies op uw behoeften zijn afgestemd.
De nauwe samenwerking heeft een duidelijke focus: uw veiligheid. Het gaat daarbij niet alleen om nieuwe aan- en opbouwoplossingen, maar ook om basiseigenschappen van het voertuig. Want het beste resultaat voor u ontstaat wanneer iedereen hand in hand werkt.
Technische gegevens
De juiste keuze.
De juiste truck voor uw opdrachten.
Kom meer te weten over de technische details van de Unimog voor zwaar terrein.
Technische gegevens
Specificaties
Afmetingen en gewicht.
U 4023 | U 4023 dubbelcabine | U 5023 | U 5023 dubbelcabine |
Wielbasis (mm) | Wielbasis (mm) | Wielbasis (mm) | Wielbasis (mm) |
3.850 | 3.850 | 3.850 | 3.850 |
Voertuighoogte | Voertuighoogte | Voertuighoogte | Voertuighoogte |
2.797 | 2.797 | 2.873 | 2.873 |
Voertuigbreedte (mm) | Voertuigbreedte (mm) | Voertuigbreedte (mm) | Voertuigbreedte (mm) |
2.480 | 2.480 | 2.480 | 2.480 |
Voertuiglengte (mm) | Voertuiglengte (mm) | Voertuiglengte (mm) | Voertuiglengte (mm) |
6.000 | 6.000 | 6.000 | 6.000 |
Opbouwruimte (mm) | Opbouwruimte (mm) | Opbouwruimte (mm) | Opbouwruimte (mm) |
4.100 x 2.280 x 1.400 | 3.100 x 2.280 x 1.400 | 4.100 x 2.280 x 1.400 | 3.100 x 2.280 x 1.400 |
U 4023 | U 4023 dubbelcabine | U 5023 | U 5023 dubbelcabine |
Toegelaten max. totaalgewicht (met betreffende optie) (ton) | Toegelaten max. totaalgewicht (met betreffende optie) (ton) | Toegelaten max. totaalgewicht (met betreffende optie) (ton) | Toegelaten max. totaalgewicht (met betreffende optie) (ton) |
7,5/8,0**/10,3 | 7,5/8,0**/10,3 | 12,5/13,0**/14,5 | 12,5/13,0**/14,5 |
Toegestane asbelastingen: Gewicht op vooras (t) | Toegestane asbelastingen: Gewicht op vooras (t) | Toegestane asbelastingen: Gewicht op vooras (t) | Toegestane asbelastingen: Gewicht op vooras (t) |
4,1/4,1**/4,6 | 4,1/4,1**/4,6 | 5,5/5,7**/6,4 | 5,5/5,7**/6,4 |
Toegestane asbelastingen: Gewicht op achteras (t) | Toegestane asbelastingen: Gewicht op achteras (t) | Toegestane asbelastingen: Gewicht op achteras (t) | Toegestane asbelastingen: Gewicht op achteras (t) |
4,6/4,6**/6,0 | 4,6/4,6**/6,0 | 7,1/7,9**/8,8 | 7,1/7,9**/8,8 |
* Gegevens afhankelijk van belading en banden
** Serie
Rijsnelheid.
U 4023 | U 4023 | U 5023 | U 5023 |
Voorwaarts | Achterwaarts | Voorwaarts | Achterwaarts |
Basisversnelling 1 | Basisversnelling 1 | Basisversnelling 1 | Basisversnelling 1 |
6,6 | 4,4 | 6,9 | 4,5 |
Basisversnelling 2 | Basisversnelling 2 | Basisversnelling 2 | Basisversnelling 2 |
9,6 | 6,3 | 9,9 | 6,5 |
Basisversnelling 3 | Basisversnelling 3 | Basisversnelling 3 | Basisversnelling 3 |
14,5 | 9,5 | 15,0 | 9,9 |
Basisversnelling 4 | Basisversnelling 4 | Basisversnelling 4 | Basisversnelling 4 |
19,7 | 13,0 | 20,4 | 13,4 |
Basisversnelling 5 | Basisversnelling 5 | Basisversnelling 5 | Basisversnelling 5 |
29,0 | 19,1 | 30,1 | 19,8 |
Basisversnelling 6 | Basisversnelling 6 | Basisversnelling 6 | Basisversnelling 6 |
41,9 | 27,5 | 43,4 | 28,5 |
Basisversnelling 7 | Basisversnelling 7 | Basisversnelling 7 | Basisversnelling 7 |
63,5 | 41,7 | 65,8 | 43,2 |
Basisversnelling 8 | Basisversnelling 8 | Basisversnelling 8 | Basisversnelling 8 |
86,4 | 56,7 | 89,6 | 58,8 |
U 4023 | U 4023 | U 5023 | U 5023 |
Voorwaarts | Achterwaarts | Voorwaarts | Achterwaarts |
Terreinversnelling 1 | Terreinversnelling 1 | Terreinversnelling 1 | Terreinversnelling 1 |
2,1 | 1,4 | 2,2 | 1,4 |
Terreinversnelling 2 | Terreinversnelling 2 | Terreinversnelling 2 | Terreinversnelling 2 |
3,0 | 2,0 | 3,1 | 2,0 |
Terreinversnelling 3 | Terreinversnelling 3 | Terreinversnelling 3 | Terreinversnelling 3 |
4,6 | 3,0 | 4,7 | 3,1 |
Terreinversnelling 4 | Terreinversnelling 4 | Terreinversnelling 4 | Terreinversnelling 4 |
6,2 | 4,1 | 6,4 | 4,2 |
Terreinversnelling 5 | Terreinversnelling 5 | Terreinversnelling 5 | Terreinversnelling 5 |
9,1 | 6,0 | 9,4 | 6,2 |
Terreinversnelling 6 | Terreinversnelling 6 | Terreinversnelling 6 | Terreinversnelling 6 |
13,1 | 8,6 | 13,6 | 8,9 |
Terreinversnelling 7 | Terreinversnelling 7 | Terreinversnelling 7 | Terreinversnelling 7 |
19,9 | 13,1 | 20,6 | 13,6 |
Terreinversnelling 8 | Terreinversnelling 8 | Terreinversnelling 8 | Terreinversnelling 8 |
27,1 | 17,8 | 28,1 | 18,4 |
* Waarden bij standaardbanden in km/h. Rijsnelheden kunnen bij andere banden afwijken.
Dit is misschien ook interessant voor u:
Alle bouwreeksen
Voor een lang truckleven
Trucks you can trust
De afbeeldingen kunnen ook accessoires en opties bevatten die niet tot de standaard leveromvang behoren. De weergegeven afbeeldingen zijn slechts voorbeelden en geven niet noodzakelijk de werkelijke toestand van de originele voertuigen weer. Het uiterlijk van de originele voertuigen kan afwijken van deze afbeeldingen. Wijzigingen zijn onder voorbehoud. De afbeeldingen en teksten kunnen eveneens types, servicediensten, services en producten bevatten die in sommige landen niet worden aangeboden.