Travadri (Merelbeke), een transportbedrijf gespecialiseerd in groupage en walking floor-transport, kiest voor UPTIME van Mercedes-Benz Trucks. “Wij kunnen ons dankzij het UPTIME-programma van Mercedes concentreren op onze core-business,” klinkt het in koor bij zaakvoerders Koen De Corte en Gert Van Driessche. De Oost-Vlaamse KMO getuigt onderstaand waarom UPTIME voor uw transportbedrijf interessant is.

Travadri, opgericht in 1947, is een familiale transportfirma met een dertiental vrachtwagens. Nu zit de derde generatie achter het stuur. Core-business van de Oost-Vlaamse KMO is groupage van deelpartijen richting Frankrijk, Engeland en Zwitserland.  “Enerzijds verzorgen wij temperatuurgeleide groupage over heel Frankrijk, anderzijds startten wij enkele jaren geleden, op vraag van de afvalsector, ook met walking floor-transport,” vertellen Koen De Corte en Gert Van Driessche.

De groupage-activiteiten focussen voornamelijk op meubels, wijnen, bloemen en planten.

Voor het walking floor-transport rekent de KMO alle grote afvalverwerkers tot zijn klanten rekenen.

“Met de opkomst van de Euro 5-motoren een tiental jaar terug besloten we al onze voertuigen onder een onderhouds- en reparatiecontract te plaatsen vanwege de snel evoluerende technologie. Een bedrijf van onze grootte-orde kan het niet langer aan om te investeren in een eigen garage. Dat is zinloos. We moeten ons concentreren op het aan de gang houden van de vrachtwagens,” beklemtoont Koen De Corte.

Dankzij het UPTIME-programma ontzorgen de Mercedes-servicepunten Travadri van A tot Z als het gaat om onderhoud en reparatie van het vrachtwagenpark.

“De Mercedes-servicepunten hebben de specialisten in huis. Zij krijgen de laatste updates. En wij zijn van alle kopzorg af als we ergens een defect krijgen. Bovendien hebben we nu ten minste de kostenfactor in de hand. We zien het als een soort verzekering. We kennen ons maandelijks bedrag aan onderhouds- en reparatiewerken en hebben door de goede opvolging van de servicepunten een minimum aan stilstand,” zo klinkt het.  

Koen De Corte: “Op die manier zijn onze vrachtwagens altijd optimaal onderhouden. Onze klanten weten dat we dankzij het UPTIME-programma van Mercedes nagenoeg zelden stilstaan door een mechanisch defect. We garanderen onze klanten dat we vandaag laden en morgen op een bepaald tijdstip leveren in Frankrijk, Engeland of Zwitserland. Dat is heel belangrijk omdat nagenoeg al onze goederen tijdskritiek zijn. We doen bijna alle leveringen op tijd. Met andere woorden, bij ons is bijna alles just-in-time”.

“Als we horen wat sommige collega’s betalen zonder onderhouds- en reparatiecontract voor een herstelling in het buitenland, die tot duizenden euro’s kan oplopen, blijven we overtuigd dat we met UPTIME de juiste keuze hebben gemaakt”, valt Gert Van Driessche bij.

Mocht er vroegtijdig toch service nodig zijn, geven de sensoren in de Mercedes-vrachtwagen dat tijdig aan. Het servicepunt krijgt melding van de (dringende) herstelling en contacteert de transportfirma om de wagen binnen afzienbare tijd voor herstelling binnen te brengen.

Bij Travadri blijft men de ingeslagen weg volgen: “We blijven investeren in goed en jong materiaal. Zo kiezen we ervoor om onze vrachtwagens uit te rusten met de modernste veiligheidsfeatures op de markt. Denk aan onder meer de dode hoekcamera’s. Zo borgen we de veiligheid van de chauffeurs en andere weggebruikers. Ongevallen kunnen we niet uitsluiten maar we vinden het onze verantwoordelijkheid om er alles aan te doen om ze te vermijden. Bovendien zorgt dat opnieuw voor minder onvoorziene stilstand en kunnen we onze klanten tijdig beleveren”, besluiten de zaakvoerders van Travadri.

Bekijk hier de video over de keuze van Travadri voor UPTIME van Mercedes-Benz Trucks. 

Dit artikel werd op 17 juni 2020 gepubliceerd door de Vlaamse Ondernemer. Bekijk hier het originele bericht.

Omhoog