Charged to change-constructie.

De nieuwe eArocs 400

Charged to change-constructie.

De eArocs 400 is uitgerust met duurzame Lithium-ijzerfosfaataccu's (LFP) en is dag en nacht inzetbaar. Dankzij de volledig elektrische aandrijving is deze perfect geschikt voor geluidsarm en lokaal CO2‑neutraal gebruik in het stedelijk bouwverkeer.1

De afbeelding toont twee eArocs 400 in een grote hal met betonnen vloer en plafondverlichting. De eArocs 400 aan de rechterkant is een betonmixer, terwijl de eArocs 400 aan de linkerkant een kipper is. Op de achtergrond is een groot led-scherm te zien met een afbeelding van een bouwplaats.
Actieradius

Voldoende voor een hele dag.

Met een actieradius tot 200 km2 als betonmixer en tot 240 km3 voor de bouwkipper kunt u met de eArocs 400 zonder problemen een volledige werkdag aan – met al zijn uitdagingen. Waar u uw eArocs 400 ook voor gebruikt: Zo kunt u overdag werken en 's nachts ontspannen opladen.

Robuustheid

Betrouwbaar sterk.

Optimaal uitgerust voor gebruik in de bouw: Met de vertrouwde robuuste componenten van de eArocs 400 rijdt u soepel op oneffen terrein. Dankzij de krachtige elektrische aandrijving en de grote bodemvrijheid kunt u moeiteloos de eisen van uw bouwplaats aan.

De afbeelding toont een detail van een eArocs 400 die over een heuvel van vuil rijdt. De vrachtwagen heeft grote banden en een robuuste ophanging, wat erop wijst dat deze ontworpen is voor gebruik op de bouwplaats.
De afbeelding toont een blauwgrijze Mercedes-Benz eArocs betonmixer die in een hal staat. Op de achtergrond is op een led-wand een gesimuleerde scène te zien van een bouwproject bij nacht met verlichte kranen en ruwbouw onder een sterrenhemel. Voor de vrachtwagen staan twee rood-wit gestreepte waarschuwingsbakens met gele zwaailichten.
Inzetbaarheid

Ready to go. Dag en nacht.

De accu-elektrische aandrijving van de eArocs 400 is duidelijk stiller dan conventionele dieselmotoren. Dit maakt hem ideaal voor geluidsgevoelige omgevingen en emissievrije zones. Met minstens 50% minder energieverbruik in vergelijking met vergelijkbare dieselvoertuigen en een korte laadduur4 is de eArocs 400 uiterst efficiënt en flexibel inzetbaar.

Multimedia Cockpit Interactive 2

Digitaal doordacht.

Het touchscreen van de Multimedia Cockpit Interactive 2 en de ergonomische schakelaarlijst bieden een uitstekende bedienbaarheid, zelfs op oneffen terrein. Met de spraakbediening kunt u talrijke functies activeren – zonder uw handen van het stuur te nemen. Voor jou relevante toepassingen kunnen via het favorietenmenu worden geopend. En met geïntegreerde navigatie voor eTrucks vindt u niet alleen de juiste route, maar ook oplaadpunten langs de route.

De afbeelding toont het interieur van een moderne vrachtwagencabine. De focus ligt op het digitale dashboard met twee beeldschermen, het stuurwiel en de bedieningselementen voor functies zoals navigatie, entertainment en voertuigsystemen.
Advies en services
Advies en services

Service inbegrepen.

Zo blijft uw truck langer geld voor u verdienen: op de weg. Dankzij een dicht werkplaatsnetwerk en de Mercedes‑Benz Service24h, die 24 uur per dag bereikbaar is, kunt u stilstandtijden zo kort mogelijk houden. Bij het onderhoud – en zelfs bij zeldzame pech.

TruckCharge
TruckCharge

Oplaadoplossingen voor uw bedrijf.

Ontdek met TruckCharge de holistische combinatie van advies, laadinfrastructuur en bediening voor eTrucks. Van het analyseren van uw bedrijfsomstandigheden tot het leveren en exploiteren van ultramoderne laadstations – TruckCharge zorgt voor een naadloze integratie en betrouwbare werking.

Technische gegevens

De eArocs 400 in detail.

De juiste truck voor uw opdrachten. Kom meer te weten over de technische details van de eArocs 400.

De afbeelding toont een blauwgrijze eArocs 400 kipper die op een kleine zandheuvel in een grote hal staat. Links en rechts van de vrachtwagen liggen grote hopen grind. Op de achtergrond is een led-scherm te zien met een afbeelding van een bouwplaats.
Technische gegevens

De eArocs 400 in detail.

Modelserie
eArocs
Type
eArocs 400
Bouwreeks
964.930
Wielformule
8×4/4
Wielbasis
4.550 / 4.850 / 5.150 / 5.450 mm
Technisch toegestaan totaal combinatiegewicht 
44 ton, geschikt voor aanhangwagen
Technisch totaal voertuiggewicht
34 ton (9 / 9 / 10 / 10 ton)
44 ton (9 / 9 / 13 / 13 ton)
Leeggewicht
Ca. 13,2 / 13,9 ton1 (32 / 41‑ton‑variant)
Cabine
M-cabine ClassicSpace, 2,3 m breed
Motorvermogen (cont./max.)
380 / 450 kW
Vermogen ePTO/mPTO
ePTO DC tot 90 kW continu; mPTO tot 70 kW cont.
Aandrijflijn
Centraal motorconcept met drietrapstransmissie
Assen
Hypoïde- of planeetassen
Accu's
Lithium-ijzerfosfaat (LFP)
Aantal accupacks
2
Geïnstalleerde accucapaciteit2
414 kWh totaal, 207 kWh per pack
Actieradius
Tot 200 km3 / tot 240 km4
Laadvermogen (CCS) 
400 kW
Laadtijd 20-80 % (CCS)
Ca. 45 min5
Veiligheid
Active Sideguard Assist 26,7, Active Brake Assist 66,7,8, Front Guard Assist6

1 Afhankelijk van de uitrusting.

2 Nominaal vermogen van een nieuwe accu, gebaseerd op intern gedefinieerde randvoorwaarden. Dit kan variëren naargelang de toepassing en de omgevingsomstandigheden.

3 De actieradius werd bepaald onder specifieke randvoorwaarden op basis van interne simulaties met een 8x4‑betonmixer met een bruto voertuiggewicht van 32 ton bij 8 uur durende werking van een betonmengtrommel bij een buitentemperatuur van 20 °C en kan afwijken van de waarden die zijn bepaald in overeenstemming met Verordening (EU) 2017/2400 als gevolg van talrijke factoren zoals topografie, weersomstandigheden, snelheid, airconditioning, hulpverbruikers, individuele voertuigconfiguratie en rijstijl.

4 De actieradius werd bepaald onder specifieke randvoorwaarden op basis van interne simulaties met een 8x4‑kipper met een bruto voertuiggewicht van 32 ton bij 8 uur durende werking van een kipper bij een buitentemperatuur van 20 °C en kan afwijken van de waarden die zijn bepaald in overeenstemming met Verordening (EU) 2017/2400 als gevolg van talrijke factoren zoals topografie, weersomstandigheden, snelheid, airconditioning, hulpverbruikers, individuele voertuigconfiguratie en rijstijl.

5 De eArocs 400 kan via de standaard CCS2‑laadbus met maximaal 400 kW worden opgeladen: De twee accupacks hebben, gebaseerd op intern bepaalde empirische waarden onder optimale omstandigheden, inclusief een omgevingstemperatuur van 20 °C, ongeveer 45 minuten nodig bij een standaard DC‑snellaadstation met 500 A laadstroom om van 20% tot 80% opgeladen te worden.

6 Assistentiesystemen kunnen de bestuurder alleen ondersteunen. De verantwoordelijkheid voor het veilig besturen van het voertuig ligt altijd volledig bij de bestuurder.

7 Standaard in de EU.

8 Met de optie S2J kan de deactiveringsmogelijkheid van de noodremsystemen Active Brake Assist 6 door het systeem worden voorkomen.

Dit is misschien ook interessant voor u:

Goed advies voor eMobility.

Oplaadoplossingen voor uw bedrijf

Vandaag al klaar voor de toekomst.

Vandaag al klaar voor de toekomst

De afbeeldingen kunnen ook accessoires en opties bevatten die niet tot de standaard leveromvang behoren. De weergegeven afbeeldingen zijn slechts voorbeelden en geven niet noodzakelijk de werkelijke toestand van de originele voertuigen weer. Het uiterlijk van de originele voertuigen kan afwijken van deze afbeeldingen. Wijzigingen zijn onder voorbehoud. De afbeeldingen en teksten kunnen eveneens types, servicediensten, services en producten bevatten die in sommige landen niet worden aangeboden.

1 Verkoopstart vanaf 1e kwartaal 2026.

2 De actieradius werd bepaald onder specifieke randvoorwaarden op basis van interne simulaties met een 8x4‑betonmixer met een bruto voertuiggewicht van 32 ton bij 8 uur durende werking van een betonmengtrommel bij een buitentemperatuur van 20 °C en kan afwijken van de waarden die zijn bepaald in overeenstemming met Verordening (EU) 2017/2400 als gevolg van talrijke factoren zoals topografie, weersomstandigheden, snelheid, airconditioning, hulpverbruikers, individuele voertuigconfiguratie en rijstijl.

3 De actieradius werd bepaald onder specifieke randvoorwaarden op basis van interne simulaties met een 8x4‑betonmixer met een bruto voertuiggewicht van 32 ton bij 8 uur durende werking van een betonmengtrommel bij een buitentemperatuur van 20 °C en kan afwijken van de waarden die zijn bepaald in overeenstemming met Verordening (EU) 2017/2400 als gevolg van talrijke factoren zoals topografie, weersomstandigheden, snelheid, airconditioning, hulpverbruikers, individuele voertuigconfiguratie en rijstijl.

4 De eArocs 400 kan via de standaard CCS2-laadbus met maximaal 400 kW worden opgeladen: De twee accupacks hebben , gebaseerd op intern bepaalde empirische waarden onder optimale omstandigheden, inclusief een omgevingstemperatuur van 20 °C – ongeveer 45 minuten nodig bij een standaard DC snellaadstation met 500 A laadstroom om van 20% tot 80% opgeladen te worden.